مسئولان توجه بیشتری به تقویت مباحث فرهنگی داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه مسئولان توجه بیشتری به تقویت مباحث فرهنگی داشته باشند، گفت: دانشگاه‌ها به‌گونه‌ای فعالیت کنند که خروجی آن‌ها بیکار نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی» ظهر امروز در دیدار با استاندار و معاونین وی، اظهار داشت: در ارتباط با مسائل فرهنگی استان باید دقت و برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دشمن به‌هرحال مبارزه بافرهنگ اسلامی ایرانی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و برای این منظور با هزینه‌های بسیار زیاد، اقدام به ایجاد رسانه‌های مختلف کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: گاهی اوقات هم در داخل کشور و یزد افرادی فریب‌خورده و یا اینکه از روی غرض دنبال‌روی دشمن در این حرکت‌های ضد فرهنگی می‌شوند.

ناصری یزدی ادامه داد: روحیه خدایی و انقلابی که به‌وسیله حضرت امام خمینی (ره) و شهدا در ایران به وجود آمد و احیا شد، متأسفانه این روزها به‌شدت مورد هجمه دشمن قرار دارد و ما باید تلاش کنیم که جلوی تأثیرگذاری تهاجم دشمن را بگیریم.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه مجاهدت و ایثار کادر درمان ایران در ایام شیوع کرونا ناشی از همین فرهنگ و روحیه انقلابی و خدایی است خاطرنشان کرد: در تمام دنیا دیدیم که کادر درمان از کرونا فرار کرده و حاضر نبودند به بیماران خدمت کنند ولی در ایران پرستاران و پزشکان ساعت‌های بیشتری سرکار می‌ماندند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

وی افزود: این افتخار ماست که پیرو ائمه و معصومینی هستیم که هیچ‌کسی نمی‌تواند ایرادی از روی منطق به سیره آن‌ها بگیرد و تنها دشمنان با ادعاهای کاملاً باطل به دشمنی با آن بزرگواران و مکتب آن‌ها می‌کنند؛ حفاظت از این مکتب هم وظیفه همه ماست و باید برای آن تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیستم آموزشی در ایران کاملاً سطحی‌نگری است گفت: متأسفانه الآن خروجی دانشگاه‌های ما به بیکاری جوانان منجر می‌شود درحالی‌که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها باید به‌محض ورود به جامعه به‌عنوان کارآفرین فعالیت کرده و افراد دیگری را مشغول به فعالیت کنند.

ناصری یزدی با بیان اینکه رفع این سطحی‌نگری به‌وسیله تدین، تفکر و تعقل در سیستم آموزشی ایران امکان‌پذیر است خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از دلایلی که امروز صنایع ما با مشکل مواجه هستند، عدم وجود نوآوری و خلاقیت در فعالیت‌ها و اعتماد نداشتن به نیروهای داخلی و تکیه به خارج از کشور برای تأمین نیازهای کشور است.

کد خبر 966885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha