بقای نظام اسلامی در گرو تربیت انسان‌های عالم به تعالیم دینی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه بقای نظام اسلامی در گرو تربیت انسان‌های عالم به تعالیم دینی است، گفت: آموزش و پرورش در این زمینه باید به نقش تربیتی خود به خوبی عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی»،  امروز(11شهریور) در سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در محل سالن استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت، اظهار داشت: آموزش و پرورش پس از خانواده نقش اساسی بر دوش دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی نقش افرینی کند، افزود: باید به پرورش نسلی انقلابی، مؤمن، متعهد و کارامد پرداخت، نسلی تربیت شود که عالم به تعالیم اسلامی باشند.

 

وی بقای نظام اسلامی را در گرو تربیت انسان‌های مؤمن و عالم به تعالیم دینی دانست و گفت: آینده نظام با رشد و پرورش انسان‌های مؤمن و عالم به تعالیم اسلامی پیوند خورده است، برای تربیت نسلی مؤمن و متعهد باید از دیگر ظرفیت های تربیتی در کنار آموزش و پرورش استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: دانش‌آموز و معلم دو رکن اساسی در امر آموزش و پرورش هستند، علم با توجه به رسالتی که بر دوش دارد باید با روحیات دانش آموزان آشنا باشد.

 

وی تصریح کرد: اهداف آموزشی باید با تکیه بر ظرفیت معلمان وبهره مندی از برقراری ارتباط معلم با خانواده دانش آموز دنبال شود.

 

کد خبر 967007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha