از حقوق مردم در مجلس صیانت خواهیم کرد

قالیباف با بیان اینکه تنها ذی‌نفع ما در مجلس مردم هستند و از حقوق آنها صیانت خواهیم کرد گفت: با اتحاد و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانیم تمامی مشکلات جوانان و مردم را حل کنیم و فقط باید در صحنه حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «محمدباقر قالیباف» شامگاه (سه‌شنبه 11 شهریور) در جلسه با برخی مسئولان شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: ملت ایران هر وقت اراده کنند قادر هستند گام‌های بزرگی بردارند؛ ما امروز بیشتر از هر زمانی مردم به حضور در عرصه‌های مختلف نیاز داریم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولین روز حضور خود در استان خوزستان افزود: این اولین سفر استانی ما به عنوان رئیس مجلس است که به خوزستان آمده‌ایم، این بازدید میدانی که در سطح خوزستان صورت می‌گیرد در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نظارت میدانی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه او در دوران دفاع مقدس همواره در خوزستان حضور داشته اضافه کرد: مردم خوزستان با هر گرایش و سلیقه‌ای با مجاهدت‌ها و رشادت‌های خود در دوران دفاع مقدس پای این انقلاب ایستادند و ما وظیفه خود می‌دانیم کارمان را از خوزستان شروع کنیم تا بتوانیم دین خود را به مردم این استان ادا کنیم.

 

قالیباف با تاکید بر اینکه مردم خوزستان همواره حس محرومیت و تبعیض دارند تصریح کرد: فرصت‌های بزرگی اعم از نفت، صنایع پتروشیمی، دریا، کشاورزی و معادن که راه‌گشا هستند در خوزستان وجود دارد که چالش‌هایی برای این استان ایجاد کرده‌اند؛ دغدغه همه شهرستان‌ها اشتغال، آب، فاضلاب و فرسودگی شهری بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه حضور در بین مردم باعث ارتباط مستقیم و اعتمادسازی می‌شود عنوان کرد: امیدواریم با رویکرد نظارت ستادی و با حضور میدانی بتوانیم مشکلات مردم را پیگیری کرده و در صورت لزوم قانونی تدوین و تصویب کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها ذی‌نفع ما در مجلس مردم هستند که از حقوق آنها صیانت خواهیم کرد اذعان داشت: کارهای قابل توجهی در خوزستان انجام شده اما ناگفته نماند کارهای زیادی نیز بر زمین مانده است.

 

وی با اشاره اینکه در مجلس پیگیر ایجاد اشتغال شفاف هستیم تصریح کرد: این امورات تنها با کمک مردم و نمایندگان آنها محقق خواهد شد؛ ما با اتحاد و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانیم تمامی مشکلات جوانان و مردم را حل کنیم و فقط باید در صحنه حضور داشته باشیم.

 

قالیباف با انتقاد از برخی تصمیمات اتخاذ شده در پایتخت ادامه داد: برخی تصمیمات به دلیل تمرکزگرایی و نگاه بالا به پایین جنبه منفی داشته و تاثیرات بدی دارد، ما باید تصمیمات خود را بر اساس نیاز‌های مردم بومی منطقه اتخاذ کنیم؛ موضوع آب و فاضلاب، کشاورزی و اشتغال با تصمیمات، حمایت‌ها و نظارت مکرر بر بخش‌های مختلف برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه توسط مجلس در سال آینده خاطر نشان کرد: برنامه‌ هفتم توسعه با اولویت استان‌های محروم مانند خوزستان در سال آینده تنظیم خواهد شد تا از ظرفیت‌ها به بهترین نحوه ممکن استفاده کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: جمعه در آخرین روز سفر به استان خوزستان، جمع‌بندی نهایی خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم نظر نهایی خود را به مردم منطقه برسانیم.

 

کد خبر 967052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha