۱۴۰۰ پروژه در حوزه سلامت تا پایان دولت به بهره‌ برداری می ‌رسد

نمکی با بیان اینکه خوشبختانه گام‌های موثری در بحث اتصال مستقیم به طبیب آن هم از راه دور برداشته شده است، تاکید کرد:امسال ۱۰۶۰۰ تخت بیمارستانی به چرخه درمان اضافه خواهد شد و تعداد ۱۴۰۰ پروژه هم در حوزه سلامت تا سال ۱۴۰۰ به بهره ‌برداری می ‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید نمکی» عصر ( ۱۱ شهریور) در مراسم افتتاح سامانه پزشکی از راه دور کلان منطقه ۹ که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت:کشور افتتاح این سامانه را در ماه محرم که مزین به نام امام حسین(ع) و شهدای کربلا بوده و نیز در روزهایی که شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی هستیم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به‌زودی عددهای فوتی از ۳ رقمی به ۲ رقمی تبدیل شود، خوشبختانه آمار مرگ و میر کودکان در سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته و در کنار آن افزایش سطح سواد سلامت کلیه اعضای خانواده‌ها به‌خصوص مادران هستیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:خوشبختانه گام‌های موثری در بحث اتصال مستقیم به طبیب آن هم از راه دور برداشته شده است، راه‌اندازی سامانه پزشکی از راه دور یک انقلاب نو در کشور بود و بسیار خرسندیم که خادمان حوزه سلامت در تحقق این مهم نقش‌آفرین هستند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر رشد فزآینده‌ای در حوزه سلامت داشتیم و خدای خویش را شاکریم که توانستیم دگرگونی خاصی را در حوزه سلامت و با راه‌اندازی پرونده‌های الکترونیکی سلامت برای ۸۰ میلیون ایرانی رقم بزنیم.

 

نمکی اظهارکرد:نسخه‌پیچی الکترونیک، اعمال دستورالعمل‌های اینترنتی درمان و تقویت حوزه سلامت آن هم از راه دور از دستاوردهای شاخص دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت بوده و در اینجا جا دارد که همکاری‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم تقدیر و تشکر ویژه نماییم.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: کمکی که این کار بزرگ ملی به ما کرد و نکته مثبت اجرای این طرح در خدمت‌رسانی افراد محروم جامعه بوده و در ساختار فعلی گزینه‌ای تحت عنوان پاسخگویی آنلاین در تمامی شرایط فراهم شده تا مردم برای هر موردی مراجعه مستقیم به بیمارستان نداشته باشند و این مهم گامی موثر در مدیریت کووید ۱۹، وقت پزشک، وقت بیمار و عدم ترددهای غیرضرور آن هم در دوره بحران کرونا برداشته است.

 

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت کووید ۱۹ از ظرفیت بیمارستان‌های معین به‌خوبی بهره‌مند شدیم، گفت: در راستای انتقال تجربیات پزشکی اقدامات موثری در حوزه مبارزه با کووید ۱۹ صورت پذیرفت و نمونه‌های موفق آن در تهران، خوزستان، گیلان و دیگر استان‌ها را داشتیم و کاهش قابل توجه بستری و مرگ را داشتیم.

 

نمکی گفت:با مدیریت موثر منابع مالی می‌توانیم در مسیر گسترش طرح پزشکی از راه دور گام برمی‌داریم و حتی معتقدیم که آموزش‌ها در این خصوص باید از مدارس آغاز شود و در همین جلسه فوق‌العاده‌ای را در آستانه سال تحصیلی جدید با حضور وزیر آموزش و پرورش خواهیم داشت.

 

وزیر بهداشت افزود:در طول سال ۳۸۰ هزار مرگ به واسطه بیماری‌های غیر واگیر داریم که از این تعداد ۸۸ هزار مورد آن به‌علت بیماری فشارخون است و معتقدیم که اینگونه طرح‌های هدفمند باید در راستای افزایش پویایی و سلامت و کاهش مرگ و میر باید گسترش یابد.

 

ویبا تاکید بر اینکه امسال ۱۰۶۰۰ تخت بیمارستانی به چرخه درمان اضافه خواهد شد و تعداد ۱۴۰۰ پروژه در حوزه سلامت تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در آستانه فصل پائیز و رسیدن به زمان سرد سال در شرایط بحرانی کرونایی و به‌جهت عدم شکل‌گیری موج سوم بحران کرونا و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ این برنامه‌ها از طریق سامانه پزشکی از راه دور دنبال خواهد شد.

 

کد خبر 967075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha