ولی خدا مدیر تغییر و تحول در جامعه است

یک استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ولی خدا مدیر تغییر و تحول در جامعه است، آنان که تغییر و تحول را نمی‌پذیرند با ولی خدا به دشمنی و جنگ می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه سه‌شنبه ۱۱ شهریور به مناسبت ماه محرم در دانشگاه هنر به سخنرانی پرداخته و گفت: تغییر و تحول لازمه زندگی بشری است.

 

وی افزود: از جمله موانع  تغییر و تحول محافظه‌کاری است، شخص محافظه‌کار خود را رها کرده و از تحول‌خواهی فاصله می‌گیرد در حالی که اهل تغییر و تحول هرگز از این کار خسته نشده و بلکه از آن لذت می‌برد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه محافظه‌کاران در مسیر نادرست تغییر می‌کنند، عنوان کرد: تغییر و تحول انسان محافظه‌کار به ضرر و خسات او می‌انجامد، زمانی که انسان طبق فرمان الهی تغییر و تحول پیدا نکند بر علیه خدا تغییر کرده و دچار خسارت می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بابیان اینکه تغییر و تحول فردی و اجتماعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اظهار کرد: برای تغییر و تحول یک جامعه باید افراد آن تغییر و تحول پیدا کنند، آنان که در مسیر فرمان الهی تغییر و تحول پیدا نمی‌کنند دچار سقوط می‌شود افرادی که امیرمومنان امام علی(ع) را از خلافت کنار زدند و شعار اینکه کتاب خدا برای ما کافی است سر دادند همان کسانی هستند که امام حسین(ع) را در روز عاشورا به شهادت رساندند.

 

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه مومنان حقیقی بیش از دیگران اهل تغییر و تحول‌های درست در جامعه هستند، ابراز کرد: حماقت بزرگ بشر در این است که از تغییر و تحول گریزان و به وضع موجود راضی باشد.

 

وی با بیان اینکه مومنان حقیقی در هر شرایط و وضعیتی آماده تغییر و تحول صحیح هستند، گفت: تفکر پذیرش تحول در فهم است اما افراد متحجر هر مفهوم نویی را انکار می‌کنند بدون اینکه حقیقت آن را فهم یا درک کرده باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه فطرت پاک همواره پذیرای تغییر و تحول است، عنوان کرد: ولی خدا مدیر تغییر و تحول در جامعه است، آنان که تغییر و تحول را نمی‌پذیرند با ولی خدا به دشمنی و جنگ می‌پردازند.

 

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه بابیان اینکه لازمه تغییر و تحول انتقادپذیری و محاسبه نفس است، خاطرنشان کرد: برای تغییر و تحول انسان باید نسبت به عیوب خود شناخت کافی کسب کرده و در صدد رفع آنها باشد و در این مسیر خود را با دیگران مقایسه نکند.

کد خبر 967215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha