سوگ‌نشینی قاریان قرآن در شب سوم اباعبدالله(ع) برگزار شد

طبق سنت هر ساله، مراسم سوگ‌نشینی قاریان قرآن کریم در سومین شب شهادت قاریان دشت نینوا شب‌ گذشته در منزل معلمان قرآن، سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، طبق سنت هر ساله، مراسم سوگ‌نشینی قاریان قرآن کریم در سومین شب شهادت قاریان دشت نینوا شب‌ گذشته در منزل معلمان قرآن، سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده، برگزار شد.

 

در این مراسم احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، حسین فردی، سعید پرویزی و سعید عبدی، قاریان بین‌المللی و ممتاز قرآن کریم، به تلاوت پرداختند.

 

«سیدمحسن موسوی‌بلده» درباره اهمیت تلاوت قرآن در ایام عزاداری و مراسم حسینی گفت: هدف اُموی‌ها نه ‌تنها از بین بردن محتوای اسلام بود، بلکه دقیقاً می‌توان ادعا کرد که هدف آن‌ها به ویژه یزید بن معاویه از بین بردن محتوای اسلام و باقی گذاردن پوسته‌ای از آن و بازگشت جامعه به بت‌پرستی و حذف خدا در جامعه بود.

 

مدرس و مؤلف کتاب حلیة‌القرآن اظهار کرد: بررسی این موضوع حائز اهمیت است که چطور ‌شد فقط پس از حدود شصت سال از آغاز دعوت پیامبر(ص)، کسانی که تا آخرین لحظه در مقابل دین حق مقاومت کردند توانستند به حکومت و خلافت اسلامی دست پیدا کنند و کار به جایی رسید که خلفای اموی که هیچ اعتقادی به وحی و کلام الهی نداشتند به حکومت رسیدند.

 

موسوی‌بلده تصریح کرد: البته باید اذعان کرد که خون سیدالشهدا(ع) و یارانش چهره ایشان را رسوا کرد و آن‌ها نتوانستند اسلام خود را در جهان نهادینه کنند. باقی ماندن اسلام واقعی و نام خدا بر روی کره زمین مدیون فداکاری حضرت سیداشهدا(ع) است و بی‌دلیل نیست که روضه سیدالشهدا(ع) را اولین بار خداوند متعال خود همزمان با خلقت بشر خواند.

 

کد خبر 967272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha