نمایشگاه مجازی «سالار عشق» در موزه رضوی برگزار می شود

قیصری نیک گفت: آثار هنری ارزشمندی با موضوع کربلا، عاشورا و حضرت زینب(س) در قالب یک نمایشگاه مجازی برگزار می شود و این در حالی است که این آثار در مجموعه موزه ‌های آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی هم در حال نمایش است.

«مهدی قیصری ‌نیک» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت:آثار هنری ارزشمندی با موضوع کربلا، عاشورا و حضرت زینب(س) در قالب یک نمایشگاه مجازی برگزار می شود و این در حالی است که این آثار در مجموعۀ موزه ‌های آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی هم در حال نمایش است.

 

معاون امور موزه‌ های آستان قدس رضوی افزود: از مهم‌ترین آثار معرفی‌شده در این نمایشگاه مجازی، نگاره‌های فاخر استاد محمود فرشچیان همچون تابلوی معروف «عصر عاشورا»، تابلوی «پرچم‌دار حق» با موضوع حضرت ابوالفضل(ع)، تابلوی «هدیۀ عشق» با موضوع شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)، تابلوی «شام غریبان» و تابلوی «عرش بر زمین» با موضوع گودی قتلگاه است.

 

وی ادامه داد: از دیگر آثار به‌نمایش ‌درآمده در این نمایشگاه مجازی، آثار ارزشمند دیگر هنرمندان معاصر است که با عنوان «کشتی نجات» اثر رضا بدرالسماء با موضوع حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع)، «عصر عاشورایی دیگر» اثر سید احسان باقری و تابلوی «حضرت زینب(س)» اثر مهدی فرخی به نمایش درآمده‌اند.

 

قیصری ‌نیک اظهارکرد: آثار نفیس عاشورایی دیگری نیز همچون تابلوی تعزیه‌خوانی «۹پرده از حوادث عاشورا» اثر حسین همدانی و تابلوی خوشنویسی و طلااندازی مصرع «سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت» از اشعار حافظ اثر علیرضا کدخدایی از دیگر آثار معرفی‌شده در این نمایشگاه مجازی است.

 

گفتنی است که این آثار فاخر هنری در قالب نمایشگاه «سالار عشق» برای بازدید علاقه‌مندان در درگاه اینترنتی موزۀ آستان قدس رضوی به نشانی museum.razavi.ir در معرض نمایش است.

کد خبر 967391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha