باید در مجالس سیدالشهدا (ع) از معرفت حسینی بهره ببریم

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی گفت: باید در مجالس سیدالشهدا (ع) به همان اندازه که دل‌ها مملو از محبت و عشق به اهل بیت (ع) است به همان میزان از معرفت حسینی نیز بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز (چهارشنبه 12 شهریور) در جمع عزاداران بخش شهیون و روستای بیشه بزان، حضور در مجلس اباعبدالله الحسین (ع) را رزق الهی دانست که باید شاکر آن بود و اظهار کرد: درس‌ها و عبرت‌هایی که باید از مکتب و قیام حسین بن علی (ع) بگیریم بی‌شمار هستند.

 

امام جمعه دزفول افزود: اگر از نگاه تاریخی به قیام عاشورا بنگریم باید با تحلیل تاریخی معرفت خود را نسبت به این قیام افزایش دهیم و نگاه دیگر اینکه باید دلیل اینگونه به شهادت رساندن امام حسین (ع) را پس از گذشت کمتر از نیم قرن از رحلت پیامبر (ص) یافت.

 

وی خطرناک‌ترین دشمنان امام حسین (ع) را کسانی دانست که به دنبال تحریف قیام اباعبدالله الحسین (ع) هستند و اضافه کرد: در جنگ صفین دشمن از ناآگاهی مسلمانان سوءاستفاده کرد و به‌دلیل عدم بصیرت و جهل یاران امام علی (ع) جنگ پیروز شده صفین منجر به شکست شد.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر اینکه باید در مجالس سیدالشهدا (ع) از معرفت حسینی بهره ببریم تصریح کرد: دل‌ها باید مملو از محبت و عشق اهل بیت (ع) باشد ولی این به تنهایی کافی نیست بلکه باید به میزان محبت و عشق به اهل بیت (ع)، معرفت هم کسب کرد.

 

وی با بیان اینکه هر اقدام کوچک یا بزرگی در دستگاه امام حسین (ع) فراموش نشده و موجب برخورداری از شفاعت در روز قیامت می‌شود ابراز کرد: موضوعی که در قیام اباعبدالله الحسین (ع) اهمیت فراوانی دارد اخلاق است که سیره ایشان نیز هست.

 

امام جمعه دزفول خاطر نشان کرد: خداوند در روز عاشورا، واقعه کربلا را زیباترین تابلوی خلقت در مقابل بشریت قرار داد و اوج خلیفه‌الهی را به نمایش گذاشت.

 

وی یاد آور شد: در حادثه عاشورا تمام خوبی‌ها و تمام زشتی‌ها به چشم می‌خورد و در این روز تمام حق در مقابل تمام باطل ایستاد به طوری که در طول تاریخ جبهه حق و باطلی به اندازه این قیام چنین برجسته نبوده است.

 

کد خبر 967460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha