حاج محمدی از خود دفاع کرد/ اکثریت اعضا قانع نشدند

شهردار رشت با ارائه پاسخ به هشت سوال شورا، تلاش کرد که اعضا را قانع کند اما شش عضو شورا رای به قانع نشدن دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جلسه پاسخ شهردار به سوال اعضای شورای شهر رشت عصر امروز(چهارشنبه، ۱۲ شهریور) در حالی برگزار شد که با وجود توضیحات ناصر حاج محمدی، اکثریت اعضا با رای های خود عدم اقناع را اعلام کردند.


طرح سوال از شهردار که برای سومین بار در سال جاری بود، پیرو هشت سوال بهراد ذاکری رقم خورد. یکی از این سوالات که شهردار به آن پاسخ داد درباره اسکان وی در منزلی با قیمت رهن ۹۰۰ میلیون تومان با گرفتن قرض ۴۵۰ میلیون تومانی از یکی از اعضا بود.

 

بنا بر سخنان ذاکری، اسکان شهردار در منزلی غیر از آنچه شهرداری برای وی تهیه کرده با توجه به بودجه شهرداری و قرض از عضو شورا، غیرضروری بوده است که حاج محمدی در این باره گفت: سقف مسکن مورد نظر بنا بر گواه سازمان آتش نشانی، ایمن نبود و دریافت مبلغی از یکی از اعضا، پیشنهادی برای رفع مشکل سکونت بود.

 


شهردار درباره یکی دیگر از سوالات که مربوط به معیار انتخاب مشاوران بود اظهار کرد: ۲ مشاور شهردار، پیش از قبول مسئولیت شهرداری، با حقوق های ماهانه منصوب شده بودند که پس از بررسی، قراردادهای آنها با رقم هایی کمتر بسته شده و یکی دیگر از مشاوران هم اکنون در حال جذب در کارخانه کود آلی است.

 


حاج محمدی درباره سوال شورا مربوط به شفافیت شرکت سرمایه گذار پروژه گیل لند گفت: تمامی مبالغ ارائه کننده سرمایه گذار به بانک سامان ارائه شده و انتخاب شرکت مشاور که مورد شبهاتی از سوی اعضا قرار گرفته، با ثبت در سامانه اسناد دولت به صورت کاملا قانونی انجام شده است.

 

وی در بخش دیگری از توضیحاتش به اعضا، از قرارداد کارخانه کود آلی دفاع کرد.

 

حاج محمدی به نگرانی اعضا درباره کسری بودجه شهرداری و تامین آن پاسخ داد و گفت: با تلاش و پیگیری های مستمر با وجود وضعیت اقتصادی ناشی از کرونا، هم اکنون حقوق کارکنان شهرداری به موقع و منظم پرداخت می شود و شهرداری از راه های مختلف از جمله ممیزی در حال کسب درآمد است.

 

در ادامه پاسخگویی حاج محمدی به شورا، با وجود اینکه بهراد ذاکری و حجت جذب صراحتا اعلام کردند از پاسخ های وی قانع نشده اند، عضو دیگر شورا به دفاع از وی پرداخت.‌

 

حامد عبداللهی با انتقاد از رفتار هیئت رییسه جدید شورا گفت: طی سه سال گذشته با وجود اختلاف سلیقه بین اعضا، کار شورا به طرح سوال های پشت سرهم از شهردار منتهی نمی شد.

 

وی افزود: هیئت رییسه جدید با رفتار خود، نفاق و اختلاف بین اعضا را دامن زده است.

 

این سخنان منجر به اعتراض رییس شورا شد. احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه موظف به اجرای قانون است تاکید کرد: اگرچه با رایزنی تلاش کردم که طرح سوال مجدد از شهردار رقم نخورد اما طرح سوال از شهردار از اختیارات اعضا است و وقتی اعضایی اصرار بر این موضوع دارند، موظف به اجرای قانون هستم.

 

در پایان این جلسه، در نهایت با رای گیری از اعضا، شش عضو اعلام کردند که از توضیحات حاج محمدی قانع نشدند تا مقدمات استیضاح شهردار فراهم شود.

کد خبر 967463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha