۶۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان عضو تعاونی ها هستند

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بر عملکرد تعاونی ها نظارت شود، گفت: ۶۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان عضو تعاونی ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «احمد علی موهبتی» در آیین تجلیل از تعاونی های برتر سیستان و بلوچستان گفت: اگر فعالیت برخی از تعاونی ها را مرور کنیم می بینیم بسیار تاثیر گذار بوده اند که بخش عظمی از اقتصاد کشور را به پویایی و تحرک وا داشته اند.

 

  استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با آنچه که مورد انتظار از تعاونی ها بود فاصله زیاد است زیرا تعاونی ها در جهت رفاه حال محرومین گسترش نیافته اند.

 

موهبتی با اشاره به اینکه کارکردهای تعاونی ها آسیب شناسی شود، گفت: یکی از مباحثی که تعاونی را با شکست روبه رو می کند زیاده خواهی انسان است؛ مدیران و اعضای تعاونی ها طوری رفتار می کنند که فقط خودشان را می بینند؛ باید دستگاه های مربوطه بر تعاونی ها نظارت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان عضو تعاونی ها هستند افزود: تعاونی ها زمینه اشتغال 50 هزار نفر را فراهم کرده است.

 

موهبتی به طرح های زود بازده اقتصادی اشاره کرد و گفت:  اگر تعاونی شکل می گیرد و این تعاونی وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد ولی نتیجه نداشته باشد اثری نخواهد داشت.

 

وی افزود: اگر اشتغالی در حوزه تعاونی ها ایجاد می کنیم نتیجه آن تولید نباشد محکوم به شکست است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمک دولت به تعاونی ها در بخش تسهیلات بوده است، ادامه داد: این تسهیلات به خوبی در استان استفاده نمی شود.

 

موهبتی با اشاره به اینکه بر نظارت  بر تعاونی ها برای جلوگیری از انحراف به جد عمل کنیم، گفت: برخی از تعاونی ها اثر لازم را ندارد و تولیدکنندگان ما در بخش کشاورزی هیچ منفعتی از این وجود این تعاونی ها نمی برند.

 

وی افزود: اعتماد مردم را به تعاونی ها جلب کنیم؛ اگر یک تعاونی ما در حوزه استان آسیب ببیند و نتیجه ندهد و در عوض آن 99 تعاونی موفق باشد این یک تعاونی اثر منفی آن بیشتر از 99 تعاونی موفق است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش کنیم یک تعاونی راکد نشود زیرا که اثر سوء بر جامعه می گذارد و  قطعا در شرایط فعلی که کشور  درحوزه کار و تلاش رنج می برد و آسیب جدی دیده است.

 

موهبتی با تاکید بر اینکه تعاونی ها به سمت و سوی فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی هدایت شوند، گفت: اشکال بزرگ تعاونی های ما این است که تولید می کنند اما منفعت حداکثری را واسطه ها می برند.

 

وی با اشاره به اینکه کالای ایرانی استفاده کنیم، افزود: همگان در گسترش فرهنگ تعاونی ها مسئول هستند لذا در این راستا گام برداریم تا انحراف ایجاد نشود.

کد خبر 967767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha