برخی به دنبال اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ هستند

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: برخی به دنبال اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ هستند در حالی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما با تأسی از اهل بیت (ع) برگرفته شده است و باید به دنبال اجرایی آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌ آیت الله موسوی اصفهانی در خطبه های نماز جمعه همدان با بیان اینکه نسخه شفا بخش تقوای الهی است، گفت: تقوای یعنی پلیس درونی ما را از اوامر ناپسند دور کند و در مسائل مالی از حرام اجتناب و در مسائل سیاسی و زندگی تقوا پیشه کنیم.

 

وی با اشاره به عزاداری دهه اول محرم، افزود: عزاداری باشکوه با وجود پروتکل های بهداشتی یک حماسه ای تاریخی در کشور ایران رقم خورد.

 

وی ضمن امیدواری از رعایت پروتکل های بهداشتی تا پایان ماه صفر توسط هئیت های مذهبی، تصریح کرد: همچنین لازم است از رهبر انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین که در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دستورات ستادکرونا را رعایت کردند و کمک های مومنانه را نیز ادامه دادند.

 

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جان خود را بذل کرد تا ما بدانیم اسلام امر به معروف دارد.

 

وی با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) علاوه بر تعظیم شعائر، مسئله هدایت ما است، گفت: از امام حسین(ع) باید درس آزادگی گرفت همچنان که حر را بخشید و این خود عبرتی برای ماست که کینه توزی را به دست فراموشی بسپاریم.

 

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه درس استقامت و ایثار عاشورا را سرلوحه ای خود قراردهیم، ابراز کرد: باید درس های عاشورا در وجود خود بیش از پیش پیاده کنیم و زندگی خود را باید در طبق اخلاص بگذاریم و در راه خدا تقدیم کنیم.

 

امام جمعه موقت همدان نیز در خطبه های دوم گفت: در جهت مقابله با کرونا لازم است دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم که در برنامه های مذهبی این مهم انجام شد.

 

وی در خصوص بازگشایی مدارس و حوزه علمیه، تصریح کرد: مسئولان مراکز باید برطبق دستورات ستادکرونا بهداشت را رعایت کنند و طوری پیش برویم که لطمه ای به آموزش و پرورش دانش آموزان نرسد.

 

وی از همگان درخواست کرد که فرمایشات رهبری را مطالعه و درصدد اجرای آن باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از عمده مسائلی که رهبری به آن توجه داشتند این است که برنامه آموزشی طبق برنامه ای که تنظیم شده پیاده کنند به طوری که برخی به دنبال اجرایی کردن سند 2030 هستند در حالی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما با تأسی از اهل بیت (ع) برگرفته شده است و باید به دنبال اجرایی آن باشیم.

 

وی با بیان اینکه اگر کمان کنیم سند 2030 از سوی غرب وارد شده و اجرایی کردن آن بهترین روش آموزشی است، گفت: افرادی که اینگونه فکر می کنند سخت در اشتباه هستند و این مهم نه تنها به سند 2030 ختم می شود بلکه نیز برای مسائل اقتصادی نیز بیان می شود.

 

وی ابراز داشت: در مسائل فکری، سیاسی و اقتصادی باید به خودمان تکیه کنیم و از قرآن و روایات الهی درس بگیریم چرا که ما درسایه مکتب نورانی اسلامی در منطقه حرف اول را میزنیم.

 

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: ما باید از نیروی مردمی همیشه در صحنه بهره ببریم و با تکیه بر نیروهای داخلی مشکلات داخلی خود را حل کنیم.

 

آیت الله موسوی اصفهانی بیان داشت: اقدام دولت امارات متحده در عادی سازی روابط با رژیم صهیونستی خیانت به دنیای اسلام است نباید گمان برود که حل مشکلات پیروی از صهیونیست هاست چرا که مشکلات آنان حل می شد و لذا به مسئله فلسطین خیانت شد و دولت امارات متحده عادی شدن مسائل خود را با صهیونیست ها رقم میزنند.

 

وی با اشاره به شهادت آیت الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی در 15 محرم نیز گفت: همچینن  در 18 محرم مصادف با 17 شهریور کشتار جمعی از مردم به دست ماموران ستم شاهی در سال 1357 را در تقویم داریم.

 

وی بیان داشت: 19 محرم حرکت اسرای کربلا به سوی شام در سال 61 هجری قمری بوده است و 20 محرم وفات اولین جمعه تهران و  21 محرم شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی به دست منافقین بوده است.

 

کد خبر 967821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha