اوج استیصال آمریکا تحریم پالایشگاه آبادان است

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه اوج استیصال آمریکا تحریم پالایشگاه آبادان است گفت: پالایشگاه نفت آبادان از جایگاه بزرگ و ویژه‌ای در جهان برخوردار است و با حرکتی جهادی توانست خشم آمریکایی‌ها را برانگیزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» ظهر امروز (جمعه 14 شهریور) در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان، ضمن تقدیر و تشکر از مردم خونگرم، مومن و ولایتمدار خطه جنوب در برپایی یک محرم ماندگار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که به تبعیت از سخنان مقام معظم رهبری بود اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران، فضای مجازی و پایگاه‌های بسیج نقش تاثیرگذاری در انعکاس لحظه به لحظه حال و هوای محرم داشتند که شایسته است از همه آنها قدردانی کنیم.

 

امام جمعه آبادان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری دهه نخست محرم افزود: با توجه به نوآوری‌ها امیدواریم ظرفیت‌سازی لازم برای عزاداری دهه آخر ماه صفر که مصادف با ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) است انجام شود، لذا مسئولان و دست‌اندرکاران برای برگزاری مراسمات باشکوه خاص دهه آخر ماه صفر و ایام اربعین حسینی برنامه‌ریزی کنند.

 

وی در بخشی از سخنان خود به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان و آبادان و خرمشهر اشاره کرد و اذعان داشت: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیون های انرژی و عمران مجلس به استان خوزستان یک آزمون بزرگ برای مجلس انقلابی است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور تصریح کرد: خوشبختانه بازدید میدانی از مناطق مختلف و کسب اطلاعات دقیق از مشکلات مردم خوزستان از ویژگی‌های این سفر است که امیدواریم به مصوبه‌های ویژه‌ای نیز ختم شود، لذا باید توجه داشت در این سفر چه اقدامات ملموسی در حوزه اشتغال، کشاورزی و شیلات از سوی رؤسای کمیسیون های مذکور اندیشیده خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس باید در زمینه آب و فاضلاب، زیرساخت و دیگر امکانات لازم برای رفاه حال مردم آبادان وارد عمل شوند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه مردم خوزستان حرکتی جهادی و کاری انقلابی می‌خواهند عنوان کرد: اقدامات ملموسی در حوزه‌های مختلف اشتغال، آب، فاضلاب، حقوق شهروندی و حل سایر معضلات باعث خوشحالی آنان می‌شود.

 

وی با تقدیر از اقدامات شایسته فرماندار ویژه آبادان در پیگیری حل مشکلات مردم آبادان بیان کرد: اقدامات فرماندار جهادی و انقلابی آبادان قابل تقدیر است و از خداوند متعال آرزوی سلامتی برای ایشان دارم. امیدوارم هر چه زودتر ایشان سلامتی خود را به دست آورند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تحریم مدیرعامل و پالایشگاه آبادان از سوی آمریکای جنایتکار اشاره کرد و ادامه داد: پالایشگاه نفت آبادان از جایگاه بزرگ و ویژه‌ای در جهان برخوردار است که با حرکتی جهادی توانست خشم آمریکایی‌ها را برانگیزد؛ این نیز نشان‌دهنده اوج استیصال آمریکایی‌ها در تحریم پالایشگاه نفت آبادان و مدیرعامل این شرکت است که تیرشان به سنگ خورد.

 

وی با بیان اینکه خزانه‌داری آمریکا به دنبال این است که از هر طریقی ایران را تحریم کند گفت: آمریکایی‌ها از هر راهی برای ایجاد محدودیت و ممنوعیت علیه مردم ایران استفاده می‌کند و این حرکت جهادی ایجاد شده در پالایشگاه آبادان از سوی مدیرعامل این پالایشگاه قابل تقدیر است که خشم آمریکایی‌ها را به دنبال داشته است، لذا این اقدامات جهادی باید ادامه‌دار باشد.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت در خصوص لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ابراز کرد: اگر بنا بر این باشد که مطالبه مقام معظم رهبری بر زمین نماند باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی که ادعای ولایی و انقلابی دارند نباید اجازه دهند فضای امنی در شبکه‌های فضای مجازی برای دشمنان ایجاد شود تاسبک زندگی ما را مدیریت کنند.

 

وی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی داخلی باید با برقراری امنیت، افزایش سرعت اینترنت و رفع مشکلات موجود در آنها در دسترس عموم قرار بگیرد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از پدافند هوایی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی مسئولیت دفاع از آسمان کشور را بر عهده دارد و یک چتر امنیتی بر آسمان کشور گسترانده و هیچ کس جرات نزدیک شدن به کشور ما را ندارد و این مایه افتخار و مباهات است.

 

وی همچنین به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با تحصیل دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب مطالب راهبردی دقیقی را در خصوص آموزش و پرورش مطرح کردند و فرمودند خروجی ۱۲ سال آموزش و پرورش باید تربیت یک انسان منطبق با تفکر اسلامی باشد.

 

امام جمعه آبادان وظیفه و رسالت معلمان در همه مقاطع تحصیلی را بسیار سنگین برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم آموزش و پرورش نسبت به نحوه تربیت دانش‌آموزان به ویژه در مهدکودک‌ها نظارت و برنامه مدونی داشته باشد و ارتقای مدارس دولتی باید در اولویت قرار بگیرد.

 

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور یاد آور شد: مشکلات و درد مردم آبادان با وعده و وعید و حرف‌های خوب مسئولان درمان نمی‌شود.

 

کد خبر 967834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha