دسترسی بیش از ۹۰ درصد خانوارهای روستایی در فارس به خدمات آموزش مجازی

سهرابی گفت: بیش از ۹۰ درصد از خانوارهای روستایی در فارس در دولت یازدهم و دوازدهم، به اینترنت ثابت و سیار دسترسی پیدا کرده اند و امکان استفاده از خدمات آموزش مجازی برای سال تحصیلی جدید را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (جمعه 14 شهریور) از ایجاد زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی در استان فارس خبر داد و به خبرنگاران گفت: با شیوع کرونا و افزایش نیاز جامعه به اپراتورهای مخابراتی، در اسفند 98، ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات و اپراتورهای مخابراتی استان فارس 2 برابر افزایش یافت.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: این اقدام با هدف پاسخگویی به افزایش ترافیک ناشی از آموزش های مجازی مدارس و دانشگاه ها به انجام رسید.

وی با اشاره به افزایش زیرساخت های ارتباطی روستایی بیان کرد: بیش از 20 خانوار روستایی در فارس در دولت یازدهم و دوازدهم، به اینترنت ثابت و سیار دسترسی پیدا کرده اند و امکان استفاده از خدمات آموزش مجازی برای سال تحصیلی جدید را دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: طرح هوشمند سازی مدارس فارس به عنوان استان پایلوت انجام شده است و بیش از سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی در فارس با همکاری شرکت مخابرات و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و «های وب» به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان در این طرح متصل شده اند.

وی با اشاره به ایجاد سامانه «شاد» از اردیبهشت 99 گفت: ترافیک این سامانه برای دانش آموزان و آموزگاران رایگان شد اما برای تداوم رایگان ماندن آن در سال تحصیلی جدید، نیاز به تامین اعتبار است.

سهرابی اعلام کرد: آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، علاوه بر تدارک بسته های آموزشی، کتاب، لوح فشرده و جزوه  و ارائه آموزش ها از طریق شبکه آموزش صدا و سیما در نظر گرفته است.

کد خبر 967837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha