شروع کار مدارس از شنبه است 

مهران سنجری نیا گفت: اولیای دانش آموزان در مورد بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید سوالاتی دارند که در پاسخ بایستی گفت؛ ما تابع دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و شروع کار مدارس از شنبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «مهران سنجری نیا» ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام گفت: می‌بایست خود را با شرایط بحرانی کنونی وفق دهیم تا دانش آموزان، محروم از تحصیل نباشند و خلاقیت معلمین در شرایط بحرانی کشور مشخص شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت بیان کرد: کل دنیا با بحران روبرو است و ۹۰ درصد دانش آموزان دنیا با این بحران روبرو هستند، اولیای دانش آموزان در مورد بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید سوالاتی دارند که در پاسخ بایستی گفت؛ ما تابع دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و شروع کار مدارس از شنبه است.

وی ابراز کرد: روز شنبه ۴۵ هزار دانش آموز به مدرسه می روند و در جیرفت ۳۰ درصد مدارس زیر ۱۰۰ نفر دانش آموز هستند و به دلیل کرونا ۵ مدرسه با ۵ دانش آموز اداره می‌شود و در فصل امتحانات سال تحصیلی گذشته، ۲۷ حوزه امتحانی داشتیم.

سنجری نیا اضافه کرد: از برنامه‌ «شاد ۲» رونمایی شده که وسیع تر و گسترده‌تر از شاد گذشته است و کلیه برنامه ریزی ها مطابق پروتکل های بهداشتی می باشد و مدت زمان کلاس‌ها ۳۵ دقیقه‌ای هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت خاطرنشان کرد: در شهرستان جیرفت، ۶۲۱ واحد آموزشی وجود دارد که ۲۱۷ مدرسه ابتدایی با ۲۴ هزار دانش آموز، ۹۷ مدرسه متوسطه‌ اول با ۹ هزار و ۷۶۰ دانش آموز، ۸۰ مدرسه متوسطه‌ دوم با ۵ هزار و ۳۷۰ دانش آموز، ۵ مرکز آموزش استثنایی و ۲۵ هنرستان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل توسعه‌ متوازن رشته‌های تحصیلی و هدف «هر مهارت یک شغل» هنرستان نمونه‌ دولتی به نام سردار سلیمانی با ۳ رشته‌ الکترونیک، الکتروتکنیک و کامپیوتر راه‌اندازی شده است.

سنجری نیا اظهار کرد: از ظرفیت خیرین نیز استفاده می‌کنیم و اگر دانش آموزی از ادامه‌ تحصیل محروم شود، در واقع عدالت آموزشی اجرا نشده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت افزود: اگر دانش آموز زرنگی نمی‌خواهد به مدرسه برود، اشکالی ندارد و لازم است که مدرسه در این خصوص مطلع باشد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش یک نهاد مشارکتی است و به تنهایی نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و برای رسیدن به اهدافش نیاز به همگرایی و همراهی سایر نهادها دارد.

سنجری نیا بیان کرد: تغییراتی که در آموزش و پرورش به وجود آمده در واقع همان سند تحول بنیادین است که آموزش و پرورش بعد از ۷۰ سال فرسودگی و با خواست و تایید رهبران نظام تغییر کرده و از ۲ سال قبل نظام آموزش و پرورش و محتواهای آن تغییر کرد و همکاران نیز دوره‌ های لازم را دیده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت اضافه کرد: در سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کل کشور که ۳ روز قبل برای اولین بار بود با سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شروع شد و ایشان حجت را درباره آموزش و پرورش تمام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این اجلاس، رهبری فرمودند؛ نباید زحمات آموزش و پرورش در این چند ماه دشوار نادیده گرفت زیرا کارهای بی‌سابقه‌ای در آموزش و پرورش صورت گرفته است و منطق آموزش و پرورش، منطق انسان سازی می باشد و محصول آن انسان شایسته و تراز انقلاب اسلامی است و معلمین، افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و سند تحول بنیادین که ۹ سال از آن گذشته، بایستی هر ۵ سال بازسازی شود.

سنجری نیا در خاتمه با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، یادآور شد: رهبری، ما را تشویق کرد که با انگیزه کار کنیم و انتظار داریم که خانواده‌ها به ما اعتماد کنند و شورای هر مدرسه، برنامه‌های خاص خودش را دارد.

کد خبر 967849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha