زنگ بازگشایی مدارس در سنندج نواخته شد

زنگ بازگشایی مدارس با حضور جمعی از مسوولان استانی در سنندج نواخته شد و سالتحصیلی جدیدی متفاوت‌تر از سال‌های قبل در استان فرهنگی کردستان رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، شیوع ویروس کرونا در کشورمان ایران و از جمله استان کردستان منجر به تعطیلی مدارس در سالتحصیلی گذشته شد اما دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و کانال‌های تلویزیونی آموزش خود را ادامه دادند.

 

امروز نیز در 15 شهریور ماه 99 همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سالتحصیلی جدید در مدارس کردستان نواخته شد و سالتحصیلی جدید و متفاوت‌تری برای دانش‌آموزان استان کردستان رقم زد.

 

ثبت نام 289 هزار و 803 دانش‌آموز در مدارس استان نویدبخش آغاز سالتحصیلی دیگری است که دانش‌آموزان باید امسال را در شرایط کرونایی طی کنند و عبور از این بحران نیز به گفته مسوولان تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

 

استاندار کردستان صبح امروز در آئین نواخته شدن زنگ مدرسه در دبستان دکتر فانی سنندج اعلام کرد: امروز که والدین فرزند ان خود را به مدارس همراهی می‌کردند برایم مایه خوشحالی بود و امیدواریم عزم و اراده دانش‌آموزان در کسب تعلیم و تربیت به رشد آنها برسد.

 

بهمن مرادنیا افزود: گرچه امسال با شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های قبل شاهدیم و ههمه ما نگران وضعیت فرزندان هستیم اما باید با دقت و توجه کافی این نگرانی‌ها را کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه معلمان، والدین و دانش‌اموزان باید در قطع زنجیره کرونا همراهی کنند، گفت:با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مانع افزایش این بیماری شد اما بی‌شک کوتاهی در رعایت مسائل بهداشتی آسیب جدی برای خانواده‌ها در بر خواهد داشت.

 

استاندار کردستان عنوان کرد: از خانواده‌ها درخواست می‌شود با آموزش رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک به فرزندان خود کمک کنند تا سلامت آنها حفظ بماند.

 

مرادنیا همچنین از آموزش و پرورش که دلسوزانه در طول سالیان متمادی خدمت کرده‌اند در خواست کرد بیشتر از آموزش دانش‌آموزان این مرز و بوم به سلامت آنان توجه کنند چراکه سلامت مهمتر از آموزش است.

 

وی بیان کرد: با وجود اینکه استان کردستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید بسر می‌برد اما مدارس با وضعیت زرد بازگشایی شده است و این تصمیم‌گیری تنها برای حفظ سلامت دانش‌آموزان اتخاذ شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آئین با بیان اینکه مدارس بدنبال ایجاد بستری برای پرورش استعداد دانش‌آموزان است، بیان کرد: حضور در مدرسه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نباید بیماری منحوس کرونا با ایجاد محدودیت مانع حضور دانش‌اموزان در مدارس و کسب تحصیل علم و دانش آنها شود.

 

رشید قربانی بیان کرد: گرچه کردستان نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد اما با وضعیت سفید موجود نیز باید مراعات کرد و با رعایت مسائل بهداشتی مانع گسترش این ویروس شویم.

 

وی افزود: هرچند بنابر این بود با سفید بودن وضعیت مدارس بصورت عادی بازگشایی شوند اما مدارس با وضعیت زرد دایر شده است و جمعیت مدارس در قالب دو گروه تقسیم‌بندی و بازگشایی می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از والدین خواست نگران حضور فرزندان خود در مدارس نباشند و تنها با توجیه آنها رعایت مسائل بهداشتی را به فرزندان خود بیاموزند.

 

قربانی بیان کرد: شبکه شاد نیز همچنان برای آموزش دانش‌اموزان در بستر مجازی با قابلیت‌های بیشتری آماده‌سازی شده است و علاوه بر این شبکه دانش‌اموزان می‌توانند از آموزش‌های کانال‌های تلویزیونی نیز استفاده ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه 289 هزار و 803 دانش‌آموز امسال ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد 222 هزار و 195 نفر در مدارس شهری و 67 هزار و 608 نفر در مدارس روستایی مشغول تحصیل خواهند شد.

 

در پایان این مراسم زنگ مدرسه نواخته شد.

 

 

کد خبر 967967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha