درگذشت اسیر فلسطینی/ شیوع احتمالی کرونا در زندان‌های اسرائیل

به گفته انجمن اسرای فلسطین (PPS) ، داوود طلعت اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به خاطر کمبود امکانات پزشکی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، به گفته انجمن اسرای فلسطین (PPS) ، داوود طلعت اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به خاطر کمبود امکانات پزشکی درگذشت. این اسیر فلسطینی قرار بود تا چهار ماه دیگر ازاد شود.

 

PPS روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که داود طلعت خطیب 45 ساله چهارشنبه شب بر اثر حمله قلبی در زندان و بازداشتگاه افر در نزدیکی رام الله درگذشت.

 

خطیب ، از شهر بیت لحم در کرانه باختری ، در سال 2001 توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی بازداشت شد و به 18 سال و 8 ماه زندان محکوم شد. وی قرار بود حکم زندان خود را به پایان برساند و در تاریخ 4 دسامبر آزاد شود.

 

کمیسیون اسرای فلسطین گفت: بسیاری از اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی امکانات بهداشتی درمانی کافی ندارند و سهل انگاری پزشکی نیروهای امنیتی موجب مرگ بسیاری از اسرای فلسطینی می شود.

 

به دنبال اعلام خبر درگذشت خطیب ، بسیاری از اسرای فلسطینی با زندانبانان درگیر شده اند ولی با واکنش شدید آنها روبرو شدند.

 

گفته می شود 850 اسیر فلسطینی ، از جمله خردسالان ، در زندان افر نگهداری می شوند و اخیراً گزارش هایی از ابتلای پنج اسیر فلسطینی به ویروس کرونا گزارش شده است.

 

براساس کمیسیون اسرای فلسطین ، از سال 1967 که اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرد، نزدیک به 225 فلسطینی در زندان های این رژیم جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 967992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha