مدارس انزلی آماده میزبانی از دانش آموزان شدند

دریابکی با اشاره به نواخته شدن زنگ مدارس و شروع سال تحصیلی در شهرستان بندرانزلی از آماده بودن مدارس برای میزبانی از دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

«سیدحسین دریابکی » در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشایی مدارس در این شهرستان همانند سراسر کشور انجام شده است، اظهار داشت: امروز زنگ مدارس در هنرستان تربیت بدنی و مدرسه راه زینب انزلی به‌صورت نمادین نواخته شد و دانش آموزانی که گروه بندی شده در این مدارس حضور داشتند اولین روز از سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه اولیاء حق دارند نگران دانش آموزان خود باشند، تصریح کرد: آموزش و پرورش کارشناسی های لازم را در این خصوص انجام داده و مدیران مدارس در طول تابستان طی جلسات متعدد آموزش های لازم را جهت چگونگی برگزاری سال تحصیلی، فرا گرفته اند.

 

وی با اشاره به بروزرسانی شبکه اجتماعی شاد، یادآور شد: آموزش تلفنی هم در دستور کار قرار گرفته و صدا و سیما و رادیو نیز چند شبکه را به آموزش رایگان اختصاص داده اند.  

 

دریابکی خاطرنشان کرد: ساعات تفریح همراه با ورزش نخواهد بود و ساعت های ورزشی فعلا از برنامه های درسی حذف شده و دانش آموزان صرفا از فضای آموزشی مدارس استفاده می کنند.

 

وی از اولیاء دانش آموزان و مردم خواست تا به آموزش و پرورش اعتماد کنند و افزود: حفظ سلامتی دانش آموزان برای کادر آموزشی مدارس بسیار مهم است به همین منظور از همه ظرفیت ها برای تامین سلامتی دانش آموزان بهره گرفتیم و از اولیا می‌خواهیم که در صورت لزوم با تهیه ماسک و آذوقه دانش آموزان خود، ما را در این راه یاری کنند.

 

دریابکی تاکید کرد: آن‌دسته از اولیائی که توان مالی لازم برای تهیه ماسک ندارند موضوع را با مدیر مدرسه مطرح کنند تا در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

 

وی متذکر شد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی بوفه مدرسه، باز بودن درب و پنجره هنگام تشکیل کلاس درس، ضدعفونی کردن محیط مدرسه، کفش های دانش آموزان و ضدعفونی کردن دست‌های آنان از جمله مواردی است که مدیران ملزم به رعایت آن در مدارس هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با مرکز بهداشت همه مکلف به انجام این امور هستند اما برای فصل سرما هنوز راهکار جدیدی ارائه نشده و ما از پیشنهادات سازنده اولیاء در این زمینه استقبال می کنیم.

 

وی دانش آموزان را امانتی در دست این سازمان دانست و از قول مساعد وزیر برای تخصص اعتبارات لازم برای تهیه مواد ضدعفونی کننده، شوینده و بهداشتی جهت استفاده در مدارس خبر داد.

 

دریابکی تصریح کرد: برخی از مدارس با کمک انجمن اولیا و مربیان اقدام به تهیه مواد شوینده و بهداشتی کرده اند اما مدارس دولتی و غیرانتفاعی در صورت لزوم می توانند مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز خود را از منبع تعبیه شده در محوطه اداره آموزش و پرورش انزلی تامین کنند.

 

وی از ادارات و نهادهایی که همواره در کنار آموزش و پرورش بودند مثل آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و آب و فاضلاب قدردانی کرد.

 

دریابکی با بیان اینکه از کلیه ظرفیت ها برای محافظت از نسل نوجوان و جوان که سرمایه های این مرز و بوم هستند استفاده می کنیم، خاطرنشان کرد: با کمک انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس مواد ضدعفونی کننده تهیه شده و از اولیا می خواهیم در مواقع ضروری در کنار آموزش و پرورش و مدیران مدارس قرار گیرند.

 

وی در پایان از رسانه ها برای انعکاس صحیح اخبار آموزش و پرورش و دغدغه‌های مردم در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 968069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha