زنگ بازگشایی مدارس سه عنوان در خود جای داده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: زنگ امروز بازگشایی مدارس سه عنوان دارد که هر سه دقیقاً معیارهای ارزشی اسلام در قرآن کریم هستند و خداوند در قرآن کریم با همین سه عنوان انسان را سنجیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی شنبه (15 شهریور) در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با آیین افتتاح دبستان پسرانه اشرفی اصفهانی بیان کرد: زنگ امروز بازگشایی مدارس سه عنوان دارد که هر سه دقیقاً معیارهای ارزشی اسلام در قرآن کریم هستند؛ عنوان اول تفهیم، درک و فهم، عنوان دوم زنگ تربیت و عنوان سوم مقاومت، ایثار و شهادت است و اتفاقاً سه معیار ارزشی اسلام همین سه مورد است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم با همین سه عنوان انسان را سنجیده است، ادامه داد: یکی از این معیارها فهم و درک و یکی دیگر از معیارها مبارزه با نفس و در نگاه کلی تر تقوا است و هر کس تقوای بیشتری داشت در پیش خدا عزیزتر است و معیار سوم که معیار بسیار مهمی است، جهاد، شهادت و ایثار است.

 

 

وی اظهار داشت: دو معیار ارزشی نخست، انسان را برای معیار سوم آماده می کند؛ یعنی فهم، درک، علم و تقوا ما را برای ایثار، شهادت، مقاومت و جهاد آماده می کند؛ به لحاظ زمانی آن دو معیار مقدم بر معیار سوم هستند اما به لحاظ رتبه معیار سوم که مقاومت، ایثار و جهاد است، بر آن دو مقدم است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: اگر این روزها حرف از شهید سلیمانی است؛ آن چیزی که شهید سلیمانی را خیلی بزرگ کرد، بزرگواری و تقوای ایشان بود و این ادب و تقوا از همان دوران دانش آموزی او آغاز شد.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: نه فقط امروز بلکه سال ها، آغاز هفته دفاع مقدس با آغاز بازگشایی مدارس یکی بوده است و این سه عنوان مهمترین رسالت ما انسان ها در این دنیا است.

کد خبر 968073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha