رعایت اصول بهداشتی از مصادیق تقوا است

آیت الله عابدینی گفت: یکی از مصادیق تقوا رعایت مسائل بهداشتی و توجه به سلامت جامعه است، بنابراین این مهم باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم بازگشایی مدارس که امروز (شنبه 15 شهریور) در دبیرستان دخترانه شهید شالباف قزوین برگزار شد، بیان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک می گویم و ان شاالله برکات علمی و معنوی هر روز در جامعه ما افزیش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ضرورت توجه به تقوا افزود: یکی از مصادیق تقوا رعایت مسائل بهداشتی و توجه به سلامت جامعه است، بنابراین این مهم باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم انسان برای رسیدن به کرامت خلق شده و قرآن کتاب و مدرسه کرامت است و اگر ما بتوانیم به جایگاه کرامت دست یابیم توانسته ایم به والاترین درجه انسانی دست یابیم.

 

آیت الله عابدینی در ادامه اعلام کرد: مدیران در جامعه مسئولیت ها و رسالت هایی بر عهده دارند که از جمله این رسالت ها اتکا به سرمایه های ملی و معنوی و زمینه سازی برای دستیابی به مقاصد ملی آموزش است که در این بین اگر آموزش و پرورش بتواند به رسالت خود عمل کند جامعه متمایز و موفقی خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به نقش معلمان در ارتقا جایگاه علمی کشور اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند که زمینه‌ سازی می‌ کنند تا دانش آموزان و جایگاه علمی کشور به سر منزل مقصود برسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تطابق بین نگاه و عمل معلم بسیار مهم است و این موضوع نقش مهمی در موفقیت آموزش و تربیت دارد و در کنار معلمان خانواده ها هم نقش مهمی را در حوزه تعلیم و تربیت ایفا می کنند و به ویژه در این شرایط، خانواده ها باید به نیابت از معلمان بیش از پیش تلاش کنند تا اهداف آموزشی به خوبی محقق شود.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: بخش عظیمی از پیشرفت های جامعه مرهون تلاش های معلمان است و توجه به این قشر بسیار مهم است.

 

«هدایت الله جمالی پور» خاطر نشان کرد: در این شرایط ویژه که با ویروس منحوس کرونا مبارزه می کنیم همه دستگاه های اجرایی باید به یاری آموزش و پرورش بشتابند و به خانواده ها هم اطمینان می دهیم نظارت بازرسان ستاد مقابله با کرونا بر مدارس جدی است.

 

کد خبر 968085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha