اجرای طرح «هر کوچه یک حسینیه» در کانون «پیمان غدیر» جهرم

پاشه گفت: طرح «هر کوچه یک حسینیه» همزمان با ایام محرم در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم به اجرا در آمد.

«حسین پاشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، به اجرای طرح «هر کوچه یک حسینیه» در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس «کرونا»، شاهد تغییرات گسترده و طرح‌ های ابتکاری در برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) هستیم که از جمله آن اجرای طرح «هر کوچه یک حسینیه» است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم افزود: همزمان با ایام محرم و به دلیل ممنوعیت برگزاری مجالس عزاداری در فضاهای بسته، «هر کوچه یک حسینیه» به وسیله کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» به اجرا در آمد.

 

وی قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصائب اهل بیت (ع) را از برنامه‌ های این طرح برشمرد و بیان کرد:  این طرح در برخی کوچه‌ های جنب کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» با رعایت نکات بهداشتی و در فضای آزاد با فاصله ‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

پاشه ادامه داد: سخنرانی و ذکر مصیبت خاندان سیدالشهدا (ع) در قالب طرح «هر کوچه یک حسینیه» توسط حجت الاسلام «حمیدرضا قناعتیان»، مسئول پیشین کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در پی شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از اوج گرفتن این بیماری به اجرا در آمده است، خاطرنشان کرد: در هر کوچه اهالی آن با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مداحان به سوگواری در مقابل منازل شهدا پرداخته و عزای حسینی را با عمل به سفارش ائمه اطهار همچون سال های گذشته زنده نگه داشتند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم به دیگر فعالیت های این کانون فرهنگی در ایام محرم اشاره کرد و گفت: برنامه های سوگواری و عزاداری در دهه اول محرم با سخنرانی روحانیون و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، به مدت 10 شب و به همت کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» برگزار شد.

 

پاشه در پایان تصریح کرد: این برنامه ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و الزام شرکت کنندگان به استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در امامزاده محمد (ص)، جهرم انجام شد.

 

کد خبر 968094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha