مسئولان برای مدیریت دوگانه آموزش و سلامت تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: مسئولان برای مدیریت دوگانه آموزش و سلامت تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام «محمد عبادی زاده» در آیین بازگشایی مدارس استان هرمزگان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه فرهنگیان بندرعباس برگزار شد اظهار کرد: حوزه تربیت جامعه به سه ضلع خانواده، محیط آموزشی و محیط زندگی وابسته است و باید توجه داشت ایجاد گسست بین این اضلاع کار را در حوزه تربین بر جامعه مشکل می‌کند.

 

حضرت حجت الاسلام و المسلیمن عبادی زاده خاطر نشان کرد: پیوند بین خانواده و مدرسه از مهمترین مسائل کمک کننده در روند تربیت محسوب می‌شود و این پیوند در شرایط امروز با توجه به بیماری کرونا که با ۲ گانه جدید آموزش و سلامت روبه‌رو هستیم بسیار اهمیت دارد و انتظار می رود خانواده‌ها به مانند گذشته آموزش و پرورش را یاری دهند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بچه ها مشکلات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند بایستی آموزش های لازم از سوی خانواده‌ها و آموزش و پرورش به آنان داده شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها پرداخت و اظهارداشت: کار در دانشگاه ها با توجه به اینکه دانشجویان از مناطق مختلف می آیند دشوارتر است که با رعایت دستورکارهای بهداشتی می توان از این مرحله عبور کرد.

 

حضرت حجت الاسلام المسلمین دکتر عبادی زاده افزود: یکی دیگر از مسائل دارای اهمیت لزوم دادن آموزش‌های مهارت‌های اجتماعی و زندگی به دانش آموزان است که معلمان و دبیران و مدیران به عنوان سکانداران تعلیم و تربیت نقش موثری دارند.

 

وی بیان داشت: نظام آموزش و پرورش بایستی به طور جدی باید به این مسأله توجه داشته باشد تا جامعه در برابر بسیاری از مشکل ها واکسینه شود، همچنین این نظام فرزندان جامعه را به روش‌های درست بهره‌گیری از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آشنا سازد.

کد خبر 968121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha