اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) آزادی بیان نیست، بلکه اهانت به ارزش های بشری است

شیخ الازهر مصر با صدور بیانیه ای اهانت نشریه «شارلی ابدو» را به ساحت پیامبر اکرم(ص) محکوم کرد و گفت: اهانت به پیامبر اکرم(ص) اهانت به ارزش های کل بشریت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «النعیم نیوز»، به دنبال بازنشر کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) در نشریه طنز فرانسوی «شارلی ابدو»، «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر امروز شنبه (15 شهریور ماه) در بیانیه ای اهانت به پیامبر اکرم(ص) به بهانه آزادی بیان را محکوم کرد.

 

شیخ الازهر مصر گفت: اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص)، آزادی بیان و عقیده نیست، بلکه دعوت آشکار به خشونت و تنفرگرایی است.

 

وی تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) بسیار با ارشمندتر از ما است؛ اهانت به ایشان، اهانت به ارزش های کل بشریت است.

 

وی افزود: افرادی که در قالب آزادی بیان به پیامبر اکرم(ص) اهانت می کنند، فرق بین آزادی حقوق بشر با جنایت بشری را نمی دانند.

 

نشریه شارلی ابدو در سال 2015 میلادی برای اولین بار اقدام به چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) کرد که با واکنش گسترده مسلمانان در سراسر جهان مواجه شد.  

 

این نشریه بار دیگر اقدام به نشر این کاریکاتور موهن کرد. این اقدام نشریه شارلی ابدو در عصر روز برگزاری اولین جلسه دادگاه برای بررسی حملات انجام شده به دفتر این نشریه در سال 2015 انجام شد.

 

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای برای محکوم کردن این اقدام تاکید کرد که نمی توان به بهانه آزادی بیان این چنین دست به تحریک احساسات مسلمانان زد.

کد خبر 968127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha