نشست «دعا و نیایش در دین مسیحیت» با حضور نماینده آشوریان شرق کشور برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام بیگی با اشاره به برگزاری نشست «دعا و نیایش در دین مسیحیت»، گفت: این نشست با حضور نماینده آشوریان شرق کشور و نمایندگانی از اهل‌سنت ۲۲ شهریور ماه برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام «اباذر بیگی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان پیرامون برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی همسو با دهمین کنگره بین المللی «امام سجاد(ع)»، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان آذربایجان غربی از شهروندانی اقوام و ادیان های مختلف ساکن هستند و نیز به دلیل هم مرزی این استان با کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان تلاش کردیم، در راستای بزرگداشت مقام حضرت زین العابدین(ع) و نقش دعا که شیوه تبلیغی چهارمین امام شیعیان جهان بوده در دیگر ادیان مباحثی را مطرح کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نشست «دعا و نیایش در دین مسیحیت»، بیان کرد: این نشست 22 شهریور ماه در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ارومیه با حضور نمایندگانی از اهل سنت برگزار می شود و شخصیت و سیره امام زین العابدین(ع) برای حاضران تبیین و نقش دعا در سبک زندگی آن حضرت مورد بررسی قرار می گیرد. چراکه یکی از شیوه های تبلیغ که امام سجاد(ع) بعد از قیام عاشورا برگزیدند دعا و نیاش بوده است.

 

حجت الاسلام بیگی خاطر نشان کرد: در این نشست نماینده آشوریان شرق کشور و از ارامنه نیز نماینده ای هم حضور دارد و در رابطه با موضوع دعا در ادیان الهی به بحث و گفت وگو خواهند پرداخت.

 

کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برای دهمین سال است که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بيت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌ و جامعه المصطفی(ص) از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان و مذاهب برگزار می شود.

کد خبر 968271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha