روی کاغذ بی نظیرترین و بهترین قانون ها را در بخش تعاون داریم اما این قوانین اجرا نشده است

محمدی با اشاره به اینکه روی کاغذ بی نظیرترین و بهترین قانون ها را در بخش تعاون داریم اما این قوانین اجرا نشده است، گفت: وزارت تعاون مقابل بخش خصوصی و تعاونی قرار ندارد بلکه کارهایی که انجام می دهد برای این بخش هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، البرز محمدی شب گذشته (شنبه 15 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: همه فکر می کنند سند توسعه تعاون را این وزارتخانه باید محقق کند در حالی که ما نقش اجرا نداریم و فقط کارها را واگذار می کنیم.

 

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: روی کاغذ بی نظیرترین و بهترین قانون ها را در بخش تعاون داریم اما این قوانین اجرا نشده است و در این بخش با اتاق تعاون هم عقیده هستیم.

 

محمدی گفت: وزارت تعاون مقابل بخش خصوصی و تعاونی قرار ندارد بلکه کارهایی که انجام می دهد برای این بخش هاست.

 

وی افزود: 14 سال است که مدیریت اتاق تعاون ثابت مانده است و در برخی جلسات این افراد حضور دارند که حتی وزیر نیز در آن شرکت نمی کند.

 

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون گفت: نهادسازی در بخش تعاون از پایین به بالا انجام شده است و تعاونی ها بر این اساس توانسته اند در صنعت خود نقش آفرینی کنند و مشاوران دولت باشند. اکنون 90 درصد بخش صیادی به وسیله تعاونی ها انجام می شود.

 

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون گفت: طرحی را با عنوان تأمین مالی خود برای تعاونی ها تدوین و از تعاونی عمران شهرستان ها آغاز کرده ایم.

 

وی افزود: تعاونی های روستایی که بر اساس طرح اشتغال روستایی ایجاد شده اند موفق هستند.

 

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون گفت: برای توزیع مستقیم محصولات تعاونی ها، دولت برنامه ای برای ایجاد فضایی مانند سازمان میادین میوه و تره بار برای تعاونی ها داشت و جا نمایی این طرح نیز انجام شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

وی افزود: تعاونی های ناکارآمد مربوط به سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی است.

 

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون گفت: در تعاونی های سازمان تعاون روستایی ، افراد فقط عضو تعاونی هستند و از خدمات آن استفاده می کنند اما سهامدار نیستند. اگر تعاونی مربوط به بخش کشاورزی باشد باید مجوز اصلی را از وزارت جهادکشاورزی دریافت کند.

 

محمدی گفت: تعاونی های صوری نداریم و اگر تعاونی ، مجمع سالانه برگزار نکند از نظر ما تعاونی فعال نیست. 840 هزار واحد مسکن مهر را تعاونی ها انجام دادند.

 

مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برخی تعاونی های مسکن، اعضا از عملکرد هیأت مدیره خود بی خبر هستند و می خواهیم این مسأله را سامان دهیم.

 

محمدی با بیان اینکه تعاونی های مسکن در شهرهای کوچک، بسیاری از افراد را صاحب خانه کرده اند افزود: از چالش های تعاونی های مسکن، بی خبری اعضا از وضع تعاونی است که این مسأله تا دو سال آینده
برطرف می شود./

کد خبر 968278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha