فهما به کانون های مساجد بها داد

مسئول کانون فرهنگی هنری عباس آباد رفسنجان گفت: سامانه ملّی فهما به کانون های مساجد بها داده و انگیزه کانون ها را برای توسعه فعالیت ها افزایش می دهد.

ناصر منوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان به تأسیس این کانون در سال ۹۲ اشاره و بیان کرد: این کانون با هدف جلب مشارکت های جوانان در برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی راه اندازی شده و برای اهالی روستای عباس آباد حاجی واقع در حومه شرقی شهرستان رفسنجان برنامه هایی را اجرا می کند.

 

 

مسئول کانون فرهنگی هنری نور عباس آباد حاجی رفسنجان تصریح کرد: این کانون دارای ۲۲۰ عضو است که اکثر آن ها در کلاس های ورزشی شامل تنیس روی میز، فوتبال دستی و ورزش زورخانه ای، کلاس هنری نی نوازی و کلاس های قرآنی و احکام شرکت می کنند و اوقات فراغت آن ها با این برنامه ها پر می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه سامانه ملّی فهما به کانون های مساجد بها داده و فعّالیت های مختلفی که اعضای کانون ها انجام می دهند در این سامانه ثبت و در رقابت های کشوری شرکت داده می شوند که انگیزه برای اعضای کانون ها را افزایش می دهد تا فعّالیت های خود را گسترده تر کنند؛ گفت:‌ امّا متأسفانه کانون فرهنگی هنری نور عباس آباد حاجی رفسنجان هنوز نتوانسته رتبه ای کسب کند، امیدواریم در آینده و با فعّالیت های بیشتر رتبه ای در این سامانه به دست آوریم تا اعضای کانون را دلگرم و خوشحال کنیم.

 

 

منوری با بیان اینکه در ماه ها و مناسبت های مختلف در طول سال برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری، قرآنی، روانشناسی و ورزشی برای علاقمندان برگزار می شود؛ افزود: با بروز بحران کرونا این کلاس ها تعطیل شد و پس از حدود یک ماه که اصناف بازگشایی شدند، کانون هم باز شد امّا با ایجاد محدودیت هایی از جمله کاهش جمعیت و پرهیز از تجمعات، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت های خود ادامه می دهد ضمن اینکه فعّالیت های دیگری هم از جمله ضدعفونی مسجد و محله، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و دستگیری نیازمندان دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر کمک های مؤمنانه و رزمایش مواسات در بحران کرونا برای نیازمندان و آسیب دیدگان از ناحیه کرونا، کانون نور عباس آباد حاجی رفسنجان طی ۳ مرحله بسته های معیشتی توزیع کرده، خاطرنشان کرد:‌ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۷۰ بسته معیشتی با کمک اعضای کانون و خیّرین تهیه و توزیع کردیم.

 

 

منوری ادامه داد: مرحله سوّم از رزمایش مواسات در عباس آباد حاجی توسط کانون فرهنگی هنری نور طی ۲ روز گذشته انجام شد و در مجموع بیش از ۳۶ میلیون تومان جمع آوری و این ۳ مرحله اجرا شد و مراحل بعدی برای رفع نیازهای افراد بی بضاعت هم ادامه خواهد داشت.

 

وی برگزاری عزاداری محرم را از دیگر برنامه های این کانون در ماه محرم برشمرد و گفت:‌ این عزاداری ها با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام و عشق و علاقه دلسوختگان و عزاداران به امام حسین (ع) با  نوحه خوانی و سینه زنی و ریختن اشک ماتم به نمایش گذاشته شد.

 

 

 

 

کد خبر 968311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha