برگزاری مراسم سوگواری دهه دوم محرم در کانون «الزهرا (س)»

حضوری از برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری حضرت امام حسین (ع) در دهه دوم ماه محرم به همت کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم خبر داد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در دهه دوم ماه محرم، گفت: با اتمام برنامه های عزاداری در دهه اول ماه محرم در این کانون فرهنگی و هنری، در دهه دوم نیز این برنامه ها ادامه پیدا کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» افزود: برنامه عزاداری در دهه دوم با سخنرانی حجت الاسلام «محمد شیرزادی» در مسجد «الزهرا (س)» به اجرا در آمده و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در رثای سیدوسالار شهیدان به مرثیه خوانی می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه هر شب پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شود، بیان کرد: آیین عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با استقابل خوب مردم و نمازگزاران مواجه شده است.

 

حضوری به فعالیت های این کانون در دهه اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: در دهه اول ماه عزای سیدالشهدا (ع)، به جز برنامه عزاداری پس از نماز مغرب و عشا، آیین دیگری نیز در محوطه بیرونی شبستان مسجد و در فضای باز برگزار شد.

 

وی ادامه داد: این برنامه به همت کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)»، پایگاه مقاومت بسیج و هیئت «امام حسن (ع)» به اجرا در آمد که مورد استقبال مردم محله نیز قرار گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با اشاره به دیگر برنامه های این کانون در دهه اول محرم، خاطرنشان کرد: پشت نویسی خودروها، توزیع بسته های مواد غذایی میان نیازمندان، توزیع بسته های فرهنگی و... از جمله برنامه های این کانون در دهه اول ماه محرم بوده است.

 

حضوری با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد تاکید برگزار کنندگان این برنامه ها بوده است، تصریح کرد: تب سنجی از شرکت کنندگان در مجالس، تاکید بر شست و شوی دست ها با الکل و مواد ضدعفونی کننده و الزام استفاده از ماسک در میان عزاداران از جمله موارد بهداشتی اجرا شده در برنامه های عزاداری و سوگواری ایام محرم در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» بوده است.

کد خبر 968404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha