خريداري ۳۴۱ هزار تن گندم در استان مرکزی/ پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار تن گندم

فرخی از خریداری ۳۴۱ هزار تن گندم در استان مرکزی خبر داد

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سعید فرخی» با اشاره به خریداری 341 هزار تن گندم در استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: ميزان گندم خريداري شده فراتر از كل خريد سال گذشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 15 درصدي داشته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه این میزان گندم توسط 32 مرکز در استان خریداری شده است، افزود: از دهم خردادماه تا کنون حدود 341 هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده که در مدت مشابه سال گذشته تا این لحظه حدود 295 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده بود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 90 درصد وجه گندم خریداری شده از کشاورزان، پرداخت شده است، افزود: مبلغ مطالبات پرداخت شده 7 هزار و 569 میلیارد ریال بوده است.

 

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: 35 مرکز خرید گندم در استان پیش بینی شده است که تاکنون 32 مرکز در امر خرید دخیل هستند و تا پایان شهریور ماه روزانه گندم تولید شده از کشاورزان استان مرکزی در این مراکز خریداری می شود.

 

فرخی در ادامه با اشاره به اینکه ميزان كل خريد گندم سال گذشته در استان مركزي حدود 305 هزار تن بوده است، اظهار کرد: پيش بيني مي شود در سال جاري حدود 350 هزار تن گندم در استان خريداري شود.

 

 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار مركزي همچنین با بیان اینکه تا كنون بيش از  22 هزار نفر از كشاورزان گندم هاي خود را به مراكز خريد تحويل داده اند، اظهار کرد: پيش بيني مي شود در سال جاري حدود 400 هزار تن گندم در استان توليد شود.

 

این مقام مسئول در پایان به خریداری دانه های روغنی نیز اشاره کرد و گفت: حدود يك هزار و 200 تن دانه روغني كلزا نيز از كشاورزان در استان خريداري شده است.

کد خبر 968418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha