۶۰هزار زندانی سیاسی در مصر/پرونده‌سازی دولت برای فعالان حقوق بشر

بازداشت موقت طبق قوانین مصر می تواند تا دو سال طول بکشد ، اما این مدت اغلب پس از معرفی اتهامات جدید تمدید می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، بازداشت موقت طبق قوانین مصر می تواند تا دو سال طول بکشد ، اما این مدت اغلب پس از معرفی اتهامات جدید تمدید می شود.

 

گروه های مدافع حقوق بشر مصر روز شنبه مقامات را به بازیافت پرونده های قضایی مخالفان برای طولانی کردن مدت بازداشت خود متهم کردند.

 

شش گروه در بیانیه مشترک گفتند: پرونده های بازیافت زمانی اتفاق می افتد که پرونده جدیدی توسط دادسرا علیه شخصی که قبلاً برای پرونده دیگری آزاد شده یا هنوز در حال گذراندن مجازات قبلی است ، مطرح شود ، که اغلب اوقات در بازداشت موقت است.

 

این گروه ها گفتند: پرونده های جدید در واقع نسخه های احیا شده یا تجدید شده پرونده های قدیمی علیه متهمان است.

 

آنها از دادستان ها خواستند به جای اتكا به تحقیقات امنیتی دولت ، نقش خود را در تحقیق و جمع آوری شواهد انجام دهند.

 

این گروه ها به پرونده خاصی از متهم كردن مجدد متهمان به اتهامات جدید در حین زندان یا زمانی كه می خواستند آزاد شوند ، اشاره كردند.

 

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که با کودتایی نظامی محمد مرسی را برکنار کرد، در سال 2019 در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه آمریکایی گفته بود که هیچ زندانی سیاسی در مصر وجود ندارد.

 

این سخنانی السیسی در حالی است که به گفته چندین سازمان غیردولتی ، تخمین زده می شود که حدود 60هزار زندانی سیاسی در زندان های مصر به سر می برند.

 

روزنامه نگاران ، وکلا ، دانشگاهیان و گروه های اسلامی از زمان سرنگونی محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک در این کشور ، توسط حکومت وقت بازداشت شده اند.

کد خبر 968452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha