مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار می‌شود

امسال مراسم افتتاحیه حوزه‌های علمیه استان تهران چهارشنبه ۱۹ شهریورماه با سخنرانی آیت‌الله سبحانی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدهادی رحیمی» امروز ۱۶ شهریور در نشست خبری که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، درباره جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه تهران و شیوه برگزاری دروس حوزوی در فضای مجازی طی سخنانی گفت: طی سه ماه پیش با تشکیل کارگروهی به مسئولیت معاون آموزش نحوه برگزاری کلاس‌ها و ارائه دروس با توجه به شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

 وی افزود: در این کارگروه آیین‌نامه جامع فعالیت‌های حوزه علمیه استان تهران تدوین و با تصویب شورای عالی حوزه استان به حوزه‌های علمیه ابلاغ گردید.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان اینکه به طور قطع اهمیت و ارزش آموزش در فضای مجازی همچون کلاس‌های حضور نیست، عنوان کرد: در این آیین‌نامه دو اصل حفظ سلامت طلاب، مدیران و استادان و حفظ شور و نشاط در فعالیت‌های حوزوی برنامه‌ریزی شده است.

مدیر حوزه‌های علیمه استان تهران ادامه داد: حوزه علمیه استان تهران دروس آموزشی حوزه علمیه را در یک سامانه برخط آموزش آنلاین ارائه می‌دهد که طلاب با استفاده از آن دروس خود را آنلاین دریافت خواهند کرد.

وی درباره نکات پراهمیت این آیین‌نامه بیان کرد: در این آیین نامه برنامه‌ریزی شده است که هر حوزه‌ علمیه‌ای که فضای لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌ها را ندارند از سامانه آنلاین استفاده کنند و بقیه که شرایط لازم را دارند طلاب حضوری در کلاس‌ها به تحصیل بپردازند.

مدیر حوزه‌های علیمه استان تهران افزود: برای طلابی که از کلاس‌های مجازی استفاده می‌کنند در خصوص قطع نشدن ارتباط آنان با حوزه علمیه مقرر شده است که در هفته یک روز را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه علمیه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه از امروز کلاس‌های آموزشی طلاب به صورت رسمی آغاز به کار می‌کنند، گفت: مدیران موظف هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت طلاب را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با اشاره به افتتاح رسمی سال تحصیلی حوزه علمیه تهران، خاطرنشان کرد: امسال مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان تهران روز چهارشنبه 19 شهریور ساعت 9 صبح با سخنرانی «آیت‌الله سبحانی» از مراجع تقلید به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 968515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha