پذیرش ۲۱۰۰ طلبه جدید در جامعه الزهرا(س)/تلاش برای اشتغال فارغ التحصیلان در مناصب مختلف

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از پذیرش ۲۱۰۰ طلبه جدید در جامعه الزهرا(س) خبرداد و گفت: جامعه الزهرا(س) مفتخر به داشتن بیش از ۲۲ هزار طلبه با میزبانی بیش از ۵۰ کشور جهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود مدنی» پیش از ظهر امروز(یکشنبه 16 شهریور) در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و اسارت آل الله اظهار داشت: این روزهایی که در آن هستیم ایامی است که خاندان رسالت و نبوت به ظاهر اسیر دشمن هستند ولی در باطن دشمن اسیر آنها است.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) با تأکید بر این که خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) و بیانات دیگر اعضای این کاروان پرافتخار نه در محرم و صفر سال 61 بلکه در امتداد زمان تا قیام قیامت طنین انداز است، افزود: این سخنان در سراسر عالم و گستره گیتی پژواک هل من ناصر امام حسین(ع) را تکرار می‌ کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: انتظار ما از طلاب در یک جمله زینبی بودن است که تمامی ارزش ها، تمامی سخنان، تمامی اهداف و تمام بیانات را یک جا شامل است، چراکه ما حوزه های علمیه خواهران را امتداد همان حرکت و یکایک طلبه های خودمان را همراهان قافله زینبی می‌ دانیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی عنوان کرد: جامعه الزهرا(س) مفتخر است امسال با پذیرش 2100 طلبه جدید با بیش از 22 هزار طلبه و میزبانی بیش از 50 کشور جهان، فضلا و طلابی را در بخش حضوری با 17 رشته تحصیلی و در بخش مجازی با 7 رشته تحصیلی در سطوح یک تا چهار و همچنین بخش فقه عالی پذیرا است.

 

وی با بیان این که جامعه الزهرا(س) با وجود همه مشکلات در صدد انجام وظایف خود است، گفت: برای سال تحصیلی جدید سه رشته از جمله مدیریت فرهنگی اضافه شده است و ده ها رشته دیگر با تصویب شورای سیاستگذاری جامعه الزهرا(س) در آستانه اجرایی شدن است.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: با الهام و استفاده از دستورات شورای عالی سیاستگذاری و هیأت امنا اول تعمیق آموزش و ژرفا بخشیدن به مسیر تعلیم و تعلم را مدنظر داریم و طبیعتا با تغییر وضعیت آموزشی خیلی از فرصت ها را از دست داده ایم ولی به نحو قطعی تصمیم ما است که با لطف خداوند در مسیر آموزش مجازی کم نگذاریم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: کلاس های ما بیشتر به صورت برخط برگزار می‌شود و حضور و غیاب، خلاصه نویسی، ارزیابی مستمر و کنترل، بخشی از برنامه های ما است که امیدواریم به ژرفایی بیشتر بیانجامد، البته به مشکلات خواهران در محیط خانواده توجه داریم که نباید نگرانی از این مسأله وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به این که سیاست دوم تأکید بر استمرار مهارت آموزشی خواهران است، گفت: تربیت مدرس، محقق، مبلغ در بخش ملی و بین الملل به صورت جدی ادامه پیدا خواهد کرد و تربیت مبلغ تخصصی چه به صورت مخاطب محور و چه موضوع محور به صورت مجازی ادامه پیدا می‌ کند.

 

وی بیان داشت: سیاست دیگر توجه ویژه به فارغ التحصیلان است چون ما نیاز به شبکه متصل داریم و آغوش جامعه الزهرا(س) برای فرزندان خودش باز است که در همین راستا کانون استان اصفهان و کرمان تشکیل شده است و همچنین انجمن های علمی برای فارغ التحصیلان در یک مسیر جدید و با یک برنامه جدید دنبال می‌ شود تا هرکسی که با جامعه الزهرا(س) مرتبط است ارتباط خود را تا پایان حفظ کند.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سیاست بعدی توجه ما به کارویژه های طلاب و اشتغال آنها است، جامعه الزهرا(س) تصمیم گرفته و عزم خود را جدی می‌ داند در حدی که زمینه باشد در محیط هایی که نیاز به استاد، مشاوره و مبلغ هست بتوانیم به صورت سیستمی با آنها ارتباط برقرار کنیم و نیروهای خود را در اختیار آنها قرار بدهیم.

 

وی با بیان این که آخرین سیاست ما استفاده از منابع پایدار است، خاطرنشان ساخت: با محدودیت شدید بودجه روبه رو هستیم که باید سراغ منابع پایدار برویم و برای آن برنامه ریزی شده است چون جامعه الزهرا(س) نه از وجوهات استفاده می‌ کند و نه منابع وقفی دارد به همین دلیل صرفه جویی را جدی گرفته ایم و دنبال منابع پایدار هستیم.

کد خبر 968522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha