هزینه‌کرد ۱۴ میلیارد ریالی از محل موقوفات خراسان جنوبی در ایام محرم

حجت الاسلام بخشی پور از هزینه کرد ۱۴ میلیارد ریالی از محل موقوفات خراسان جنوبی برای عزاداری دهه اول محرم و کمک به نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» پیش از ظهر امروز (۱۶شهریور) در نشست خبری با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه موظف به اجرای نیات واقفان است، اظهار کرد: در ایام دهه اول محرم امسال از محل عواید موقوفات و کمک خیران در مجموع ۳۷ هزار و ۹۶۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان و هیئت های عزاداری سطح استان توزیع شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در مکان های با فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: در این مدت ۶۰ نفر مبلغ و روحانی در قالب‌های مستقر، هجرت و اعزامی از قم در مجموع ۷۶۶ جلسه سخنرانی و روضه‌خوانی را برگزار کردند.

 

وی از توزیع سه هزار و ۴۷۸ بسته غذایی از محل موقوفات و کمک خیرین در شهرستان های مختلف خبر داد و تصریح کرد: همچنین از محل موقوفات و مشارکت های مردمی با نیت آب در روز عاشورا و تاسوعا ۳۰ هزار و ۱۲۰ بسته آب معدنی توزیع شد.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه از محل این موقوفات ۱۵ هزار و ۲۶ بسته اقلام بهداشتی بین عزاداران تقسیم شد، ادامه داد: در این ایام ۵۵۰ بسته بهداشتی هم از محل مشارکت‌های مردمی تهیه و در مجموع ۱۵ هزار و ۵۷۶ بسته بهداشتی بین عزاداران توزیع شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در دهه اول محرم، ۱۴ میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات خراسان جنوبی برای عزاداری و کمک به نیازمندان هزینه شد.

 

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های فضای مجازی با عنوان «هر منزل یک بیرق امام حسین (ع)» در سطح استان، گفت: در دهه اول محرم امسال ۳۷ پویش با این عنوان در خراسان جنوبی فعال شد.

 

حجت الاسلام بخشی پور افزود: اجرای ۳۶ پویش «هر خانه یک حسینیه» در فضای مجازی، فعالیت پنج خیمه معرفت، برگزاری مراسم رهپویان زینبی در هشت بقعه، تجمع لبیک یا حسین(ع) در ۱۲بقعه، طرح بصیرت عاشورایی در ۴۸ بقعه و فعالیت ۳۶ کانال در فضای مجازی  از دیگر برنامه های اجرایی در دهه اول محرم بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی، تصریح کرد در این دوره از مسابقات ۱۰۲ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی شرکت می‌کنند.

 

کد خبر 968595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha