امکان ساخت و ساز و تاسیسات دائمی در تخت جمشید وجود ندارد

فدایی گفت: بر اساس الزامات رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده عرصه و حریم میراث جهانی تخت جمشید، امکان ساخت و ساز و تاسیسات دائمی در تخت جمشید وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید فدایی»، امروز (یکشنبه 16 شهریور) ساخت سوله فلزی در حریم درجه یک تخت جمشید را تکذیب کرد و به خبرنگاران گفت: ساخت چنین سوله ای به عنوان ساختمان پژوهشی و اداری در این حریم انجام نشده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: سوله فلزی که در فضای مجازی، ساخت آن به زمان کنونی منتصب شده است در بوستان «پردیس» مجموعه جهانی تخت جمشید قرار دارد که توسط یک شرکت معتبر خارجی در دهه چهل خورشیدی ساخته شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده اخیر در پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بیان کرد: توسعه موزه تخت جمشید در کاخ «ملکه» با تایید و ابلاغ وزارت میراث فرهنگی از این موارد است و در حال حاضر بخشی از این کاخ نیز به کاربری اداری اختصاص داده شده است.

فدایی با تاکید بر الزامات رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده عرصه و حریم این میراث جهانی گفت: بر این اساس امکان ساخت و ساز و تاسیسات دائمی در تخت جمشید وجود ندارد.

وی ادامه داد: تغییر کاربری ساختمان موجود واقع در بوستان «پردیس» تخت جمشید از فضای انبار به ساختمان اداری نیز با دستورالعمل و برنامه ‌ریزی وزارت میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی تخت جمشید انجام شده است.

فدایی تصریح کرد:  یکی از معماران برجسته کشور جزییات طرح معماری در این فضا نیز اجرا کرده است که ساختمان قبلی تنها با طراحی و تغییر در فضای داخلی برای حضور درازمدت کارمندان پایگاه جهانی مورد ایمن سازی قرار گرفته است.

کد خبر 968605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha