اختصاص ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای بیابانزدایی در قاین

گلی از اختصاص ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای بیابانزدایی در شهرستان قاین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «احمد گلی» امروز (۱۷ شهریور) به رسانه های گروهی اعلام کرد: برای اجرای طرح های بیابانزدایی در شهرستان قاین مبلغ 23 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین گفت: بیابان زدایی منجر به افزایش پوشش گیاهی و حفاظت از خاک منطقه می شود، که امسال ٢٣ ميليارد ریال اعتبار برای این طرح به شهرستان قاین تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به اقدامات بیابان زدایی و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار و خالی شدن سکنه روستاهای حاشیه شهرها، بیان کرد: سال گذشته در راستای مقابله با بیابانزایی حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به شهرستان تخصیص یافت که با این اعتبارات، اجرای عملیات نهال کاری و مراقبت و آبیاری در سطح ۲ هزار و 249 هکتار از عرصه های بیابانی مناطق پسكوه، قيصار چاه يوسف كميران و بخش مركزی اسفدن اجرایی می شود.

 

گلی نهال کاری را مهم ترین هدف بیابانزایی عنوان کرد و ادامه داد: در آغاز این طرح گونه های بومی منطقه نظیر تاغ وآتریپلکس و قيچ سازگار با شرایط آب و هوایی و کم آبی منطقه کاشته می شود.

 

وی با بیان اینکه استحصال نزولات آسمانی، حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار از جمله مهم ترین اهداف طرح های بیانزایی است، گفت: سعی می شود در اجرای این طرح های بیابان زدایی پروژه نهال کاری دنبال شود.

کد خبر 968693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha