موافقت با تاسیس شورای فرهنگ عمومی مستقل در شهر نوش آباد

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل از موافقت این شورا با تاسیس شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد از توابع این شهرستان خبر داد.

«سعید ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با توجه به درخواست شهر نوش آباد برای تشکیل شورای فرهنگ عمومی به صورت مستقل ، با این درخواست از سوی اعضای شورا موافقت شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل شورای فرهنگ عمومی را مهم ترین رکن تصمیم گیری فرهنگ جامعه خواند و افزود: هریک از شهرها و بخش های تابعه در صورت درخواست امام جمعه شهر و با هماهنگی و موافقت و تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان می توانند این شورا را به صورت مستقل تشکیل دهند.

 

ضابطی افزود: شورای فرهنگ عمومی با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور در هر استان و شهرستان تشکیل شده و به فعالیت مستمر مشغول است و با توجه به ساختار عالی رتبه آن جایگاه ویژه ای در مدیریت فرهنگی هر شهرستان دارد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل تصریح کرد:  شناسایی، سنجش قابلیت ها و توانمندی های فرهنگی شهر، برنامه ریزی در جهت هماهنگی و همسو کردن دستگاه ها، نمادها، مراکز و مؤسسات دولتی و غیردولتی در شهر و بخش ها و تلاش برای حذف سنت های غلط و تشویق مردم به حفظ و تقویت ارزش های دینی، انقلاب اسلامی و فرهنگی از وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل و شهرهای تابعه است./

کد خبر 968701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha