۱۵۱ فقره پرونده صادراتی در مرز مهران صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری ۱۵۱ فقره پرونده صادراتی در مرز مهران صادر شده است.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۱۵۱ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آن ها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد مجوز صادرات صادر شده است.

 

 مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ هزار و ۵۵۴ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران(سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) به عراق صادر شده است.             

 

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد:: اجرای استانداردهای ملی به نفع تمام مردم و در جهت جهش تولید و نهایتا اقتصاد كشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف كنندگان و صرفه جویی در وقت و هزینه ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و كاهش قیمت ها می شود.

 

وی گفت: ضرورت حمایت ملت ایران از چرخه های تولیدی و کالای استاندارد ایرانی راه حل اساسی برای حرکت و جهش تولید و  اقتصاد کشور است. 

 

همتی خاطرنشان کرد: آنچـه می تواند تولیـد یک کشور را از وضعیت سنتـی به روزآمد تبـدیل کند توجه به فنـاوری و استـانداردها است، تولیـداتی که با رعایت استـانداردها روانه بازار می شوند باید در نگاه نخست مورد توجـه و عنـایت مردم قـرار گیرند چرا که با مصـرف این کالاها هم به رونق بخشـی اقتصـاد داخلـی کم شده و هم اشتغـال را تثبیت و پایدار یا افـزایش می دهد. 

کد خبر 968711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha