لزوم ترویج ارزش های دفاع مقدس در مدارس/راه اندازی میز دفاع مقدس در ادارات آران و بیدگل

امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم ترویج ارزش های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: آموزش و ترویج ارزش های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها یک ضرورت فرهنگی و از اولویت های اصلی اعضای شورای فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام «ابوالفضل سلیمانی جوینانی» در هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل گفت: آموزش و ترویج ارزش های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها یک ضرورت فرهنگی و از اولویت های اصلی اعضای شورای فرهنگ عمومی است.

 

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به پیشنهاد راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس برای آشنایی بیشتر کودکان و نسل جوان با تلاش ها، رشادت ها و فداکاری های رزمندگان در حفظ ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان بیان داشت: آموزش و پرورش با برنامه ریزی دقیق می تواند ارزش های و دستاوردهای دفاع مقدس را بیش از گذشته به نسل جدید معرفی کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی مستقل در شهر نوش آباد گفت: تمرکززدایی از سیاست های دولت، توجه و احترام به دغدغه های شهروندان و حق قانونی شهرهای دارای شرایط از جمله دلایل موافقت تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرهای تابعه این شهرستان از جمله شهر نوش آباد است.

 

راه اندازی میز دفاع مقدس در ادارات آران و بیدگل  

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هم در این نشست با اشاره به رتبه نخست ایثارگری این شهرستان به نسبت جمعیت در سطح استان اصفهان گفت: انتقال ارزش های فرهنگی به نسل های آینده ضروری است و همه اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در این راستا تلاش همه جانبه داشته باشند.

 

دکتر اسماعیل بایبوردی افزود: استفاده از میز دفاع مقدس و نصب نمادهای ایثار و شهادت در ورودی ادارات، ایجاد باغ موزه های دفاع مقدس و جانمایی آن با همکاری ارتش و دستگاه های مرتبط برای حفظ ارزش‌های انقلاب و به عنوان نمادی از ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های دلاورمردان این شهرستان ضروری است.

 

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری برنامه های عزاداری محرم در شهرستان آران و بیدگل بیان داشت:  امسال با وجود فضا، شرایط و بیماری کرونا عزاداری های سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایشان با رعایت پروتکل های بهداشتی و به شکل مطلوبی در سطح شهرستان آران و بیدگل برگزار شد./

کد خبر 968713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha