الحاق دائمی به صادرات اوراسیا امری اساسی برای ما است

اردکانیان با اشاره به اهمیت توجه به صادرات و سرمایه گذاری گفت: الحاق دائمی به صادرات اوراسیا امری اساسی برای ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « اردکانیان» صبح امروز در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور وزیر نیرو با اشاره به صحبتی در خصوص معرفی استان یزد به عنوان بهشت سرمایه گذاری در این نشست گفت: استان یزد به عنوان بهشت سرمایه گذاری است که می تواند هدف های بسیار خوبی برای ما داشته باشد.

وی افزود: شایسته مردم سرزمین، پیشینه و نیاکان هست که هدف گذاری ما بیکاری صفر در استان است که این کار شدنی است و امیدواریم گام های بلند شما ما را کمک کند که به سمت این هدف پیش برویم.

 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تحول بزرگی در زمینه اوراسیا شروع شده که پیشرفت های خوبی داشتیم که از 5 آبان 98 نیز رشد قابل ملاحظه ای در صادرات اوراسیا داشتیم و به نسبت گذشته در وضعیت بهتری هستیم اما این را فراموش نکنیم که انچه الان وجود دارد موافقت نامه موقت است و تا 5 آبان امسال نیز وقت داریم تا مذارکات برای الحاق دائم داشته باشیم که این امری مهم است.

 

اردکانیان ادامه داد: استان هایی مانند یزد وظیفه دارند که در این زمینه جای مهمی داشته باشند.

 

وی گفت: بنا بر ملاحظاتی پرونده یزد مطرح شد که حدود 40 کشور برای الحاق به آن آماده هستند و اگر ما بازارهای خود را در بازار نزدیک به 200 میلیون اوراسیا مطرح کنیم، می توانیم در آینده موفق باشیم و الحاق دائمی داشته باشیم.

 

وزیر نیرو بیان کرد: ما در سال جهش تولید سعی کردیم روش های خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم در جایگاه برق در تولید کشور نقش زیرساختی را تسهیل کنیم تا سایر بخش های مولد جهش مورد انتظار را داشته باشند اما با توجه به متکی بودن به منابع داخلی امیدواریم در این مسیر حرکت شود.

 

اردکانیان بیان کرد: با توجه به منابعی که در کشور داریم اصلی ترین ثروت ما منابع انسانی است اما این که چقدر رفتار و گفتار ما موجب رضامندی در جامعه می شود، امری اساسی است.

 

وی افزود: در زمینه هایی عقب هستیم که باید چاره ای اندیشیده شود و دست اندرکاران اداره کشور وظیفه جبران عقب ماندگی دارند که اگر صورت نگیرد شاهد نرسیدن به هدف ها خواهیم بود.

 

وزیر نیرو گفت: ما در زمینه پردازش داده ها که علم است ضعیف هستیم و آن طور که باید اطلاعات و داده های خود را پردازش و عرضه کنیم، نمی توانیم که باید درمان شود.

کد خبر 968728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha