آب انتقالی از خلیج فارس به یزد، ۴۰ میلیون متر مکعب شد

اردکانیان با اشاره میزان سهمیه آب انتقالی از خلیج فارس به یزد گفت: آب انتقالی از خلیج فارس به یزد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « رضا اردکانیان» پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه های صنعت برق استان یزد در یزد برگزار شد، گفت: تلاش ارزنده ای در کشور ما در سال های اخیر آغاز شده که امیدواریم توسعه پیدا کند تا بتوانیم از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای استفاده از این ظرفیت خدادادی استفاده کنیم.

 

وی افزود: تا پایان هفته 19 ام از 250 پروژه وعده داده شده، تعداد 105 پروژه به اتمام رسید که 100 پروژه ساخت و سازی و 5 پروژه ساز و کاری با سرمایه گذاری بالغ بر 22 هزار و 800 میلیارد تومان در 21 استان کشور به بهره برداری رسید.

 

اردکانیان بیان کرد: استان یزد باید از حیث بهره برداری از منابع زیست محیطی الگو برای کشور باشد که مقدار زیادی نیز الان ظهور و بروز دارد.

 

وزیر نیرو با اشاره به تلاش مردمان یزد در دوره های مختلف گفت: حفظ این سرزمین روزی با کندن زمین و ایجاد قنات بوده و امروز با پنل های خورشیدی و واحدهای برق است که امروز همان هدف پابرجایی تمدن و استمرار و ایجاد امید و نگاه رو به جلو را دارد.

 

وی ادامه داد: ما مجوز برای امکان صادرات انرژی های تجدید پذیر داده ایم که امیدواریم یزد نیز بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

 

اردکانیان تاکید کرد: در کوتاه مدت در زمینه آب نیز در جهت بهبود کیفیت تلاش خواهیم کرد و کارهایی نیز در زمینه ساز و کاری نیز انجام شده و در بلند مدت نیز آینده ای روشن خواهیم داشت و طرح های متعددی مانند شیرین کردن آب دریا و انتقال و تامین آب از مناطق دورتر در دست اقدام است.

 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به تدارک دیده شده مساله افزایش آب انتقالی از 20 میلیون متر مکعب به 40 میلیون متر مکعب صورت خواهد گرفت:

کد خبر 968900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha