استان یزد دارای هزار طرح صنعتی و غیر صنعتی نیمه تمام است

علمدار یزدی با اشاره به طرح های استان در راستای سرمایه گذاری گفت: استان یزد دارای هزار طرح صنعتی و غیر صنعتی نیمه تمام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا علمدار یزدی» صبح امروز در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور وزیر نیرو گفت: استان یزد با دارا بودن هزار طرح صنعتی و غیر صنعتی  نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به عنوان بهشت سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خاطرنشان کرد:  از این تعداد با توجه به سرمایه گذاری و اشتغال حدود 20 طرح را به سازمان مدیریت معرفی کردیم و با توجه به شاخص ها 6 مورد از آنها انتخاب شد که مطرح شده اند.

وی افزود: پایا فولاد کویر در روستای ساغند با سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از 800 میلیارد تومان هزینه کرده است که واحدی برای کنستانتره است که درخواست ما اتصال به برق سراسری است.

علمدار یزدی گفت: واحد دوم نیز نوین الکترود اردکان است که ظرفیت در سال آن 30 هزار تن است که مشکل آن اتصال خط بین المللی رمپ و عدم اختصاص ارز توسط بانک مرکزی است.

وی بیان کرد: واحد بعدی نیز صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه است که بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بوده که مشکل اصلی آن ۵۰ مگاوات برق و ۳۰ لیتر بر ثانیه آب کم دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: کربن فعال همگام نیز به عنوان واحد بعدی است که با توجه به گرانی های اخیر بدهی بانکی دارد.

وی افزود: آهن و فولاد غدیر ایرانیان نیز از واحدهای دیگر است که با سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیادر تومان داشته که نیاز به تامین ارز است.

 

کد خبر 968695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha