دین عقل را رشد و همت انسان را بلند می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: از جمله موانع تغییر و تحول نداشتن همت بلند است، مسئول یا مدیری که همت او کم است حق ندارد مدیریت یا مسئولیت بپذیرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه یک‌شنبه ۱۶ شهریور به مناسبت ماه محرم در دانشگاه هنر به سخنرانی پرداخته و گفت: ایثار و فداکارای لازمه تغییر و تحول است.

استاد حوزه و دانشگاه درباره موانع تغییر و تحول عنوان کرد: از جمله موانع تغییر و تحول نداشتن همت بلند است، مسئول یا مدیری که همت او کم است حق ندارد مدیریت یا مسئولیت بپذیرد.

وی افزود: یکی از عوامل حفظ امنیت کشور به این بستگی دارد که به امنیت کشورهای همسایه و منطقه توجه شود در غیر این صورت نابودی کشور قطعی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در مقابله با تروریست‌هایی که وارد منطقه شدند نیروهای امنیتی کشور منتظر حمله آنها به کشور نشدند بلکه حملات آنها را در کشورهای همسایه از بین بردند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه تحول میوه بلند همتی است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر اقتصاد بدون نفت تاکید کردند اما مسؤولان بی‌همت آن را اجرا نکردند، هر مسئولی که در این زمینه کاری انجام نداده نسبت به کشور و مردم خائن است.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بلندهمتی فکر و اندیشه انسان را رشد می‌دهد، عنوان کرد: همت بلند به انسان انگیزه می‌دهد که سختی و خطر تحول را بپذیرد.

وی با بیان اینکه انسان عاقل دوراندیش است، اظهار کرد: تفاوت سیاستمداران شکست‌خورده و سیاستمداران موفق و برجسته در دوراندیش بودن آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که نسبت به آمریکا خوشبین نیستند، گفت: در مقابل این فرمایش رهبر معظم انقلاب آن مسئولی که می‌گوید عرصه سیاست جای خوشبینی و بدبینی نیست این کلام او نشان از سطحی‌نگری دارد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: برخی کاندیدها هنگام انتخابات حجاب را ملعبه خود قرار داده و آن را تحقیر می‌کنند که حماقت خود را نمایان کنند در حالی که حجاب تنها یک مساله دینی نیست بلکه ضرورتی برای جامعه است که امروز حتی مردم غرب هم به این ضرورت پی بردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دین عقل انسان را رشد می‌دهد و همت او را بلند می‌کند؛ هرکس بلندهمت شود مردم او را بزرگ می‌بینند همچون سردار سلیمانی که همه ملت او را تعظیم کردند در حالی که برای برجامی‌ها چنین نکردند.

 

کد خبر 968804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha