روند افزایشی کرونا پس از دهه محرم مشاهده نشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر روند افزایشی ابتلا به کرونا را در استان نداشتیم اما با این وجود باید تا پایان هفته جاری و گذشت دو هفته از تاسوعا و عاشورا صبر کرد.

دکتر سیدوحید احمدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان ضمن قدردانی از عزاداران حسینی و هیئات مذهبی گفت: در بیش از 85 درصد عزاداری ها پروتکل های بهداشتی رعایت شد.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه عزاداری دهه محرم نشان داد در مذهب مترقی شیعه، پروتکل های بهداشتی در حجم بالایی رعایت می شود؛ افزود: در چند درصدی که پروتکل ها رعایت نشد مربوط به بعضی از مراسم خانگی و خودجوش بود که چای و غذای گرم توزیع کردند.

 

 

وی اظهار داشت: موارد بسیار نادری هم عزاداری را در فضای بسته و با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردند که تعداد آن بسیار نادر بود.

 

 

دکتر طباطبایی با تصریح به این مطلب که در حیث المجموع مردم همکاری بسیار خوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند؛ افزود: خوشبختانه در روزهای اخیر روند افزایشی ابتلا به کرونا را در استان نداشتیم اما با این وجود باید تا پایان هفته جاری و گذشت دو هفته از تاسوعا و عاشورا صبر کرد.

 

 

دکتر طباطبایی با اشاره به نگرانی های قبل از محرم گفت: کنترل هیجانات اجتماعی سخت است به ویژه آنکه دل های مردم برای چنین مراسمی می تپد و در آن حالت رعایت پروتکل ها خیلی سخت می شود اما مردم منطق را بر احساسات غلبه دادند.

کد خبر 968882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha