جشنواره «ایده پردازی تعلیم و تربیت  ایام کرونا» در همدان برگزار می شود

سعیدی گفت: جشنواره سراسری ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا ویژه فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان در همدان برگزار می‌شود.

«یوسف سعیدی»، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: جشنواره سراسری ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا ویژه فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان در همدان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانشجویان(دانشجو معلم) و دانش‌آموزان می‌توانند آثار و ایده‌های خود را در قالب نماهنگ، انیمیشن، موشن‌گرافیک، نقاشی، کاریکاتور و پیشنهادات به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سعیدی اشاره‌ای به محورهای جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا داشت و گفت: یادگیری مؤثر، زیرساخت‌ها، الگوهای تربیتی مؤثر در نظام آموزشی، مدیریت نظام آموزشی در شرایط کرونا و سایر موضوعات مرتبط و قابل طرح از جمله محورهای جشنواره ایده‌پردازی محسوب می‌شود.

وی موضوع یادگیری مؤثر به عنوان یکی از محورهای جشنواره ایده‌پردازی عنوان کرد و گفت: یادگیری مؤثر در دوران کرونا، ارزشیابی مؤثر در آموزش‌های غیر حضوری، نقش خانواده در تربیت و یادگیری، رسانه، فضای مجازی و یادگیری مؤثر از بخش‌های مورد نظر برای تهیه آثار هستند.

سعیدی، الگوی تربیتی مؤثر نظام آموزشی را نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای این جشنواره مورد اشاره قرار داد و گفت: آثار علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌تواند در موضوعاتی مانند همسویی جریان تربیت خانواده و تعلیم و تربیت رسمی، نقش انجمن اولیاء و مربیان، تأثیر سواد رسانه و فضای مجازی بر کارکرد نقش معلمان تهیه شود.

وی تربیت دانش‌آموز، وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت معلمان در شرایط کرونا را نیز به عنوان ایده‌های قابل استفاده متذکر شد و گفت: در بخش زیرساخت نیز شبکه شاد، قوت‌ها، ضعف‌ها و راهکارها، توانمندی معلمان در بهره‌گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی می‌تواند مورد تحقیق قرار گیرد.

وی محورهای دیگر جشنواره ایده‌پردازی نظیر آسیب‌شناسی پسا کرونا و تجارب زیستی را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: ایده‌های دانشجویان و دانش‌آموزان، ایده‌های آزاد، نوآورانه، خلاق، پویا و مؤثر برای آموزش و پرورش از جمله سایر موضوعات مرتبط و قابل طرح در جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا است.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ثبت‌نام در جشنواره ایده‌پردازی تا ۲۱ شهریور ماه تمدید شده است، گفت: علاقمندان برای شرکت و اطلاع از نحوه برگزاری جشنواره می‌توانند به سایت www.sci-cbo.ir مراجعه کنند.

وی اشاره ای به جوایز جشنواره داشت و گفت: به نفرات اول تا سوم جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا در هر یک از ۲۰ موضوع آن جوایز نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

سعیدی گفت: این جشنواره با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و بسیج فرهنگیان برگزار می‌شود.

کد خبر 968903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha