افزون بر  ۲۱۵ هزار نفر عضو شرکت های تعاونی تالش هستند

مهدوی فعالیت تعاونی های تالش در زمینه های مختلف را گسترده دانست و گفت: ۲۱۵ هزار و ۵۶۱ نفر عضو شرکت های تعاونی شهرستان تالش هستند.

«سید عیسی مهدوی» در حاشیه دیدار رییس اداره تعاون و مدیران شرکت های تعاونی شهرستان تالش به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تالش دارای ۸۸۵ شرکت تعاونی ثبت شده است.

 

فرماندار تالش با بیان اینکه از این تعداد تعاونی ثبت شده، ۲۷۵ تعاونی در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: در شرکت های تعاونی تالش ۶ هزار و ۷۴۹ نفر اشتغال دارند.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۱۵ هزار و ۵۶۱ نفر عضو شرکت های تعاونی شهرستان تالش هستند، تصریح کرد: از این تعداد عضو شرکت های تعاونی تالش، ۱۶۸ هزار نفر عضو شرکت سهام عدالت هستند.

 

مهدوی با بیان اینکه این تعاونی ها در زمینه های مختلف از قبیل کشاورزی، باغداری، زراعت، صنایع تبدیلی و خدمات، صنایع دستی و فرش دستباف، مرزنشینان، سهام عدالت، تعاونی های مصرف، توسعه و عمران فعالیت دارند، گفت: شرکت پالت سازان رضایی نیا با اشتغال بالای ۱۵۰ نفر، توسعه بخش اسالم توبا با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر و پرورش ماهیان خاویاری مروارید قروق تالش با اشتغال بالای ۳۰ نفر از شرکت های توانمند و برتر شهرستان تالش هستند.

 

عالی ترین نماینده دولت در تالش با اشاره به اینکه شرکت های تعاونی صنایع تبدیلی، تولید گرانول و پرورش مرغ های گوشتی از دیگر شرکت های تعاونی برتر و توانمند تالش هستند، خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی تولید صنایع دستی و فرش دستباف از توانمندترین شرکت های تعاونی تالش است که در شناسندن فرهنگ و سنت های بومی تالش نقش به‌سزایی داشته است.

 

وی اولین شرکت تعاونی توسعه و عمران در استان گیلان را مربوط به شهرستان تالش دانست و اظهارکرد: در این شرکت یک هزار و ۹۹۱ نفر عضو هستند و سرمایه ثبتی این شرکت ۴۰۰ میلیون تومان است.

 

مهدوی با بیان اینکه چهار تعاونی مصرف در شهرستان تالش در زمینه تامین نیاز اعضاء تحت پوشش و شهروندان فعالیت دارند، افزود: شرکت تعاونی تاکسیرانی با ۲۰۰ عضو به شهروندان تالشی خدمات ارائه می دهد.

 

فرماندار تالش ادامه داد: چهار شرکت تعاونی دهیاران در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود با تعداد اعضاء ۱۵۲ نفر در زمینه های عمرانی در روستاهای شهرستان تالش فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۲۳۹ نفر ساعت دوره رایگان برای اعضای شرکت های تعاونی تالش برگزار شد، افزود: این کلاس ها در زمینه های حقوقی، مدیریتی و تخصصی برگزار شده است.

 

مهدوی با بیان اینکه شهرستان تالش در بین شهرستان های استان گیلان از لحاظ تعاونی ها امتیاز بالایی دارد، تصریح کرد: امسال تعداد پنج تعاونی در گیلان بالاترین امتیاز را کسب و به عنوان تعاونی های برتر در استان تجلیل شدند.

 

فرماندار تالش، فعالیت تعاونی های این شهرستان در زمینه های مختلف را گسترده دانست و گفت: با توجه به موقعیت و پتانسیل منطقه به ویژه در بخش کشاورزی، تالش می تواند قطب صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای آسیایی و اروپایی شود.

کد خبر 968961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha