تلاش برای محلق شدن ۷۰ واحد تولیدی فارس به بازار سرمایه

ساداتی گفت: از میان فعالیت چهار هزار واحد صنعتی در استان، باید تلاش شود تا ۷۰ واحد تولیدی استان که پتانسیل و ظرفیت بهره گیری از بازار سرمایه را دارند به بازار سرمایه ملحق شوند که اقدام موثری در سال جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رضا ساداتی»، امروز (دوشنبه 17 شهریور) در جلسه ویدئو کنفرانس بهره ‌گیری از ظرفیت بازار سرمایه برای بنگاه های تولیدی گفت: شاخص هایی همچون مدیریت واردات و توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی، مدیریت بازار و تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری و ... برای هدایت سرمایه ها به سمت تولید در استان تعیین شده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: در این شاخص ها، ورود شرکت‌های تولیدی به بازار سرمایه، انتشار اوراق و سایر ابزارهای نوین تامین مالی نیز برای سال 99 دیده شده است.

وی اضافه کرد: در استان فارس، ظرفیت های مطلوبی برای توسعه فرهنگ استفاده از بازار سرمایه وجود دارد که با هدایت آنها به سمت تولید، نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

ساداتی اعلام کرد: از میان فعالیت چهار هزار واحد صنعتی در استان،  باید تلاش شود تا 70 واحد تولیدی استان که پتانسیل و ظرفیت بهره گیری از بازار سرمایه را دارند به بازار سرمایه ملحق شوند که اقدام موثری در سال جهش تولید است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصادی برای تحقق جهش تولید استفاده از ابزارهای نوین مالی را در اولویت قرار دهیم که در حال حاضر، الزام بخش تولید است.

ساداتی با اشاره به اهمیت سوق دادن سرمایه های خرد به سمت واحدهای تولیدی گفت: این اقدام در بازار سرمایه یک ابزار موثر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است این جلسه با حضور مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت «صمت» و مدیران سازمان بورس استان تهران و ۵۰۰ شرکت منتخب و سازمان «صمت» استان ها برگزار شد.

کد خبر 968965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha