مساجد مهمترین رکن تربیت جوانان سالم انقلابی است

سروری، گفت:اگر مساجد ما پویا و زنده و فعال باشد جوانان محله‌ها ، کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف مساجد قطع به یقین آدم‌های سالم، خوش فکر و دلسوزی هستند.

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اینکه مسجد مهمترین عامل سلامت جامعه هستند گفت: مسجد محور تمام فعالیت های اول انقلاب و بعد از آن و زمان پیروزی انقلاب تا پایان دفاع مقدس بود. ۹۵ درصد جوانان ما برخاسته از مساجد و کانون های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج واقع در مساجد بودند، ۹۹% شهدای ما مستقیماً با مساجد ارتباط داشتند، اکثر مسئولان از ابتدای انقلاب تا پایان دوران دفاع مقدس کاملاً در خیلی از شرایط با مساجد مأنوس بودند. 

 

وی با بیان اینکه در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی کانون همه راهپیمایی‌ها و هدایت آنها و همچنین کمیته های انقلاب اسلامی در مساجد بود افزود: در شب های پیروزی انقلاب اسلامی نگهبان و تامین کنندگان امنیت شهرها از جوانان داخل مساجد بودند ، سنگر های محله به محله را جوانان برومند آن زمان تشکیل می‌دادند و از شهر و ادارات و نهادها و ارگان ها و تمام اماکن دولتی و اداره حفاظت می کردند. 

 

سروری با تاکید بر اهمیت مساجد و پررنگ شدن نقش آنها در تربیت جوانان گفت: شرایط حال طلب می کند که دست اندرکاران مسجد همه بسیج شوند و مساجد را به طور جدی و ویژه احیا کنند و به فضای قبل از انقلاب بازگردانند ، اگر مساجد ما پویا و زنده و فعال باشد جوانان محله‌ها ، کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف مساجد قطع به یقین آدم‌های سالم، خوش فکر و دلسوزی هستند و مشکلات مردم و دزدی و اعتیاد کمتر می شود، ازدواج های سالم تر با معنویت تر و بلندمدت شکل می گیرد و شرایط زندگی فرهنگی و اقتصادی متفاوت خواهد بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تاکید بر برنامه های دشمن علیه دین و جوانان، خاطر نشان کرد: دوره ای که در آن هستیم مسجد مظلوم واقع شده اند ،یکی از خواسته های دنیای غرب و صهیونیست این است که مساجد خالی از مردم و جوانان باشد، آنها بدین شکل می‌خواهند معنویت را از درون مردم بردارند و جایگزین آن معضلاتی است که امروزه به شکل ها و افکار و رفتار مختلف دامن‌گیر جامعه شده است، تمام این ها از طرف دشمنان برنامه ریزی شده چرا که آنها کاربرد و کارکرد دین را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که یک روحانی متعهد چقدر می تواند در محیط مسجد بر افراد تاثیر بگذارد و می تواند بچه های یک مسجد را به خوبی از لحاظ روحی اخلاقی و دینی و رفتارهای اجتماعی انقلابی به بار بیاورد . دشمن روی نقاط اصلی ما دست گذاشته‌ تا مساجد خالی از مردم باشند و جامعه ما به سمت بی‌هویتی برود.

 

سروری در پایان با بیان اینکه مردم باید بدانند مسجد و دین متعلق به آنها است اظهار کرد: مسئولان ممکن است تعهد خاصی نداشته باشند، اما مردم باید این تعهد را در روح معنوی خودشان بیشتر تقویت کنند و مساجد را پایگاه اصلی بدانند تا یکبار دیگر بچه‌های مومن و متدین به جامعه تحویل بدهیم تا مسئولانی متعهد شوند و مثل خیل عظیمی از شهدایی باشند که از جان خود مایه گذاشتند تا انقلاب ،اسلام و کشور خود را حفظ کنند و آثار و اعمال خوب از خود به جای بگذارند.

کد خبر 969086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha