۲۰ هزار تن گندم در خراسان جنوبی خریداری شد

ضیائیان احمدی با بیان اینکه ۲۰ هزار تن گندم در ۹ شهرستان خراسان جنوبی خریداری شد، گفت: تاکنون بیش از ۴۷۴ میلیون ریال به گندمکاران استان در راستای اجرای طرح خرید تضمینی گندم پرداخت کرده ایم.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: از ابتدای خردادماه تاکنون 15 مرکز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کردند و تا زمانی که گندم برای فروش وجود داشته باشد خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون حدود 20 هزار تن گندم در 9 شهرستان خریداری کردیم، افزود: از این تعداد 13 هزار و 870 تن گندم توسط مراکز تعاون روستایی و پنج هزار و 900 تن گندم توسط شرکت غله استان تاکنون در خراسان جنوبی از کشاورزان خریداری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین خرید تضمینی گندم به میزان 2 هزار و یکصد و 94 تن مربوط به شهرستان طبس بوده است، ادامه داد: کمترین خرید تضمینی گندم در شهرستان درمیان صورت گرفته است و تمامی مراکز خرید تضمینی گندم آمادگی لازم را در سراسر استان برای خرید این محصول دارند.

 

ضیائیان احمدی بیان کرد: خرید تضمینی به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضرر وزیان کشاورزان صورت می گیرد و دولت موظف است هر سال خرید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، برنج، جو، ذرت و غیره را تضمین نموده و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام و نسبت به خرید آن اقدام نماید.

 

وی در پایان اظهار کرد: تاکنون بیش از 474 میلیون ریال به گندمکاران خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح خرید تضمینی گندم پرداخت کرده ایم.

کد خبر 969130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha