آغاز بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده رامیان بعد از ۲۴ ساعت

حسینی از آغاز بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در مناطق زلزله زده شهرستان رامیان بعد از ۲۴ ساعت خبر داد.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با وقوع زمین لرزه 5.1 ریشتری بامداد روز گذشته (دوشنبه 17 شهریور) حدود 195 واحد مسکونی روستایی خسارت دیدند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: از این تعداد 71 واحد مسکونی نیاز به مرمت و تعمیر و 124 واحد نیاز به احداث مجدد دارند.

 

وی اظهارداشت: احداث و مرمت این واحدهای خسارت دیده در ستاد بحران استان تصویب شد و بعد از تصویب در کشور عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و کوهستانی بودن این مناطق و نزدیکی شروع فصل سرما، با هماهنگی و دستور رئیس بنیاد مسکن کشور و استاندار گلستان مقرر شد از طریق منابع داخلی بنیاد مسکن کلنگ شروع عملیات اجرایی احداث این واحدها آغاز شود.

 

وی در خصوص شرایط و حمایت از مالکان واحدهای خسارت دیده، گفت: نظارت رایگان بر ساخت واحدها، طراحی نقشه های معماری رایگان از سوی بنیاد مسکن، صدور پروانه های ساختمانی رایگان از سوی دهیاران و پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله از منابع داخلی بنیاد از حمایت های بنیاد مسکن از خسارت دیدگان واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تا یک ساعت دیگر جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان رامیان با حضور استاندار گلستان برگزار و در خصوص نحوه ساخت واحدهای مسکونی تصمیم گیری خواهد شد.

 

کد خبر 969159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha