اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری ایلام

رئیس کل دادگستری ایلام از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری ایلام خبر داد.

به گزارش خبنرگار خبرگزاری شبستان از ایلام، «علی دهقانی» در  جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی این استان، اظهار کرد: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی بر عهده دستگاه قضایی نهاده شده است و تشکیل و راه اندازی این ستاد نیز در همین راستا است.

 

وی عنوان کرد: هدف این ستاد استفاده از ظرفیت همه اعضاء شامل مجریان، ناظران و حتی نامزدها برای پیشگیری از تخلفات و جرائم و فراهم نمودن زمینه برگزاری یک انتخابات سالم و پر شور است.

 


دهقانی تصریح کرد: انتخابات این دوره با انتخابات تمام ادوار گذشته متفاوت است چرا که در این انتخابات علاوه بر اهمیت حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رأی، سلامت مردم مهم ترین عاملی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود و همه مسئولین باید در حدود اختیارات خود برای برگزاری انتخاباتی در کمال سلامت و امنیت تلاش کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان به دستورالعمل ابلاغ شده در خصوص برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید کلیه مفاد این دستورالعمل قبل از انتخابات و در زمان تبلیغات نامزدها، در ضمن برگزاری انتخابات و پس از رأی گیری و اعلام نتایج، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی افزود: مطابق این دستورالعمل و با توجه به شرایط خاص کشور در مقابله با ویروس کرونا هر گونه تجمع، تشکیل گردهمایی و توزیع اقلام خوراکی ممنوع است، البته در کنار حذف تبلیغات به صورت حضوری زمینه ای فراهم شده است که نامزدهای انتخابات در رسانه ملی حضور پیدا کنند و به معرفی خود و برنامه های خود بپردازند.

 

دهقانی تاکید کرد: دیدگاه ما در این ستاد دیدگاه پیشگیرانه است ولی طبعا اگر کسی مرتکب جرم یا تخلف انتخاباتی شود در شعب ویژه و به صورت ویژه و در وقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 969190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha