آغاز به کار مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف

آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام سیدرضا فاطمی سه شنبه (18 شهریور)در مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: با توجه به بیماری منحوس کرونا تمام برنامه های ما حتی برنامه های ملی و مذهبی را با وضعیت بسیار سخت اما برگزار می کنیم.

 

 

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دبیر برگزاری مسابقات قرآن کریم در خصوص بحث برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد: هر سال این مسابقات قرآنی در همه شهرستان ها برگزار می شد اما امسال با توجه به این بیماری منحوس کرونا مجبور شدیم در 5 شهرستان زرند، جیرفت، رفسنجان، سیرجان و کرمان برگزار کنیم که این 5 شهرستان برای شهرستان های دیگر محور شدند و باعث شد نفرات شرکت کنندگان هم برای مرحله استانی با محدودیت و حداقل برگزار شود.

 

 

وی عدم بودجه و منابع لازم برای برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از مشکلات عنوان و بیان کرد: موقوفات قرآنی نیز نداریم فقط 3 تا 4 موقوفه قرآنی در استان است که موقوفات کم درآمد یا فاقد درآمد هستند؛ یعنی باید کمک کنیم تا این موقوفات سرپا بمانند تا یک روز درآمدزا شوند لذا هزینه ها و اعتباراتی باید برای مسابقات قرآنی انجام شود و این ها نیاز به بودجه دارند و متأسفانه این بودجه در جایی دیده نشده است.

 

 

حجت الاسلام فاطمی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ارتباط با تأمین اعتبار و بودجه برنامه های قرآنی، ادامه داد: در بحث تفسیر قرآن که یک رشته جداگانه است و در یک مقطع زمانی خاصی هم برگزار می شود و در هر مسابقه نفرات اول تا سوم هر رشته انتخاب و نفرات اول به مرحله کشوری وارد می شوند اما مدیرکل اوقاف و امور خیریه در خصوص رشته تفسیر قرآن گفتند که 5 نفر از بانوان و 5 نفر از آقایان به عنوان برگزیده مرحله استانی انتخاب شوند.

 

 

وی با اشاره به اینکه مدیرکل اوقاف و امور خیریه انصافاً در تمام این دوره همکاری خوبی داشتند، افزود: امیدواریم به آبروی قرآن بتوانیم امروز هم مرحله چهل و سومین مسابقات قرآن کریم را در شهر کرمان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

 

 

گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان و دیگر مسئولین برگزار شد؛ از برگزیدگان مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات تفسیر قرآن کریم تقدیر شد.

 

 

کد خبر 969200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha