زندگینامه شهید «علیرضا روشنی» توسط کانون فرهنگی هنری آیت الله مروج (ره) منتشر شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله مروج (ره) گفت: زندگینامه شهید «علیرضا روشنی» برای مشارکت در طرح «روح مقاومت» توسط فعالان این کانون تدوین و برای اهالی محله مسجد توحید منتشر شد.

«امید روشنی صبح» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: زندگینامه شهید «علیرضا روشنی» برای مشارکت در طرح «روح مقاومت» توسط فعالان این کانون تدوین و برای اهالی محله مسجد توحید منتشر شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله مروج (ره) تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا شهدای شاخص محله مسجد توحید را در قالب طرح «روح مقاومت» به اهالی معرفی کنیم.

 

وی اظهار داشت: شهدا الگوهای بسیار با افتخار برای نوجوانان و جوانان مسجدی هستند و معرفی این الگوها نیز زمینه آشنایی با سیره شهدا را برای فعالان کانون فراهم می کند.

 

روشنی خاطر نشان کرد: امسال که مزین به چهلمین سالگرد دفاع مقدس است با برپایی ویژه برنامه «سه شنبه های تکریم» با مشارکت امام جماعت، هیئت امنا و فعالان کانون در منازل شهدای محله شهرک توحید حضور پیدا می کنیم و از خدمات افتخارآمیز خانواده معظم شهدا تقدیر و تجلیل می شود.

 

در بخشی از زندگینامه شهید «علیرضا روشنی» آمده است: وی در سال ۱۳۴۵ در روستای کلخوران واقع در پنج کیلومتری اردبیل دیده به جهان گشود. او در یک خانواده کاملاً فرهنگی بزرگ شده بود و در تمامی مقاطع تحصیلی قبل شهادت شاگرد ممتازمدرسه شناخته می شد. از آنجایی که به میهن و وطن خود بسیارعلاقه داشت در سال ۱۳۶۶ علیرغم علاقه و استعداد درسی که داشت با پافشاری و با کسب رضایت خانواده خویش برای حضور در جبهه های حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام شد. پس از شش ماه مبارزه دلیرانه و شرکت درعملیات های بسیار در شهریور سال۱۳۶۶به درجه رفیع شهادت نایل شد.هم اکنون در شهراردبیل 2 مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه با نام این شهید والامقام تاسیس و فعالیت های آموزشی برای کودکان دارد.

کد خبر 969230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha